۰ نفر
۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

.

خبرگزاری فارس با انتشار خبری مبنی براینکه رئیس جمهور در مصاحبه با سی ان ان هولوکاست را نفی نکرده و این شبکه، کلام رئیس جمهور را تحریف کرده است ، فاکس نیوز و سایر رسانه های افراطی آمریکایی و صهیونیستی را به شدت ذوق زده کرده و محبوب آنها شده است. [اینجا] [اینجا]

فاکس نیوز، یکی از ده ها رسانه خبری روپرت مرداک، از مسیحیان صهیونیست و مالک نیوز کورپوریشن است که در زمره افراطی ترین شبکه های تلویزیونی و خبری دنیا و رقیب اصلی سی‌ان‌ان به حساب می آید. این شبکه در همه سالهای فعالیت خود از اکتبر 1996 تا کنون از هیچ تلاشی برای سیاه نمایی و تخریب چهره ایران در آمریکا و سایر نقاط جهان و معرفی کشور ما به عنوان دولتی جنگ طلب و متخاصم که قصد دارد به هر نحوی که شده با تولید بمب اتمی، اسرائیل را از روی نقشه جهان محو کند، فروگذار نکرده است.

عمده مدیران اصلی این شکبه از زمان تاسیس، توسط شخص مرداک انتخاب شده و همگی چه شخص راجر ایلز مدیرعامل فاکس نیوز تا پیترچرنین معاون مرداک در نیوزکورپوریشن که اخیر جای خود را به چیس کیسی داده و نظارت دقیقی بر روی عملکرد فاکس نیوز دارند، یا مثل چرنین یهودی دو آتشه بوده اند و یا مانند راجرایلز از چهره های شاخص نزدیک به جمهوریخواهان و تندروهای آمریکایی سهام دار در شرکت های اسلحه سازی بوده اند.

منتقدین رسانه ای، فاکس نیوز را فالس نیوز هم می نامند چرا که برخلاف شعار رسانه ای اش، Fair & Balanced ، نه بی طرف است و نه منصف. [اطلاعات بیشتر]

اگرچه رسانه های آمریکایی وجوه مشترک زیادی در تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند اما فاکس نیوز که اساسا رسانه ای سیاه نما ،حتی در مسائل مربوط به سیاست داخلی خود آمریکا است؛ برای تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران گویی رسالتی ویژه بعهده دارد.

 نحوه عملکرد فاکس نیوز در همین دو هفته قبل از سفر رئیس جمهوری به آمریکا و بعد از آن، شاخص بسیار مناسبی برای تشخیص ماهیت غیر منصفانه آن است. نگاهی اجمالی به فضای رسانه ای آمریکا نشان می دهد، تنها صدای متفاوت و مخالف با بهبود چهره ایران همین شبکه فاکس نیوز بوده و مابقی رسانه ها صرفا از روی دست این شبکه و یا رسانه های اسرائیلی، کپی برداری کرده اند.

یکی از موضوعاتی که از روز نخست در دستور کار این شبکه و رسانه های اسرائیلی قرار داشت، نفی وجود تفاوت میان رئیس جمهور کنونی و سلف او و انکار تغییر در رویکرد رئیس جمهور و مقامات کشورمان در سیاست خارجی بوده است. فاکس نیوز به همراه رسانه های صهیونیستی و از آن مهمتر هم کلام با مقامات صهیونیستی همواره بر این موضوع تاکید داشته اند که روحانی تفاتی با احمدی نژاد ندارد و مصرا به دنبال کارشکنی درایجاد هرگونه فضای سازنده، نه تنها برای بهبود روابط ایران و آمریکا، بلکه تعامل چابک تر و مناسب تر دیپلماسی عمومی و خارجی کشورمان در سطح جهان بوده اند.

یکی از تلاش های فاکس نیوز و دنباله روهای آن، چه در داخل آمریکا و چه درخارج، خصوصا در اسرائیل، معطوف به تبدیل کردن موضوع هولوکاست به یکی از اساسی ترین مبانی در دیپلماسی خارجی ایران بوده است که متاسفانه در این خصوص تا حدی نیز موفقیت هایی به دست آورده اند.

صهیونیست ها از همان زمانیکه محمود احمدی نژاد هولوکاست را نفی کرد، موقعیت را برای امتیاز گیری، مظلوم نمایی و تبدیل چهره جمهوری اسلامی به کشوری متخاصم که در پی نابودی اسرائیل است، غنیمت شمردند و آنچنان به این واسطه از همه متحدان خود طوعا و کرها باج خواستند و گرفتند و خود را فربه ساختند که هم اکنون تصور پایان یافتن این عصر طلایی، کامشان را به شدت تلخ می کند. فاکس نیوز نقش موثری در ایجاد این فضای مناسب برای اسرائیل بازی کرد و حالا نیز سعی می کند مانع از تغییر این تصور و انگاره غلط در قلوب و اذهان مردم آمریکا و جهان شود.

صهیونیست ها به همین دلیل وجود هرگونه تغییر و تفاوت میان رئیس جمهور جدید با رئیس جمهور قبلی کشورمان و خصوصا نگاه کاملا متفاوت او در خصوص هولوکاست را با شدت و حدت تمام منکر می شوند و حق هم همین است چرا که منافع آنها در گرو این انکار است و نان آنها درصورت جا افتادن گفتمان جدید حاکم برسیاست خارجه ایران در نزد افکار عمومی و در میان کشورها و دولت ها و ملت ها، آجر خواهد شد. از قضا بخش عمده تلاش این چند روزه رئیس جمهور و تیم او چه پیش از سفر به نیویورک و چه پس از آن ناظر بر همین موضوع یعنی جا انداختن گفتمان جدید ایران در صحنه جهانی بوده است که حرکت در مسیر اعتدال، صلح طلبی و تعامل با همه کشورهای دنیا از موضع برابر و احترام متقابل، سوای از رژیم صهیونیستی بوده است.

طرفه اینکه روز گذشته فارس نیوز با نیت خیر، در تخریب این بخش از تلاش های دولت بر فاکس نیوز، تقدم یافت و به منبع اصلی خبری ده ها رسانه منتسب به صهیونیست ها یا افراطی های جنگ طلب در به چالش کشیدن مواضع رئیس جمهور در خصوص هولوکاست شد و بخش مهمی از این تلاش دولت را تحت الشعاع این پوشش خبری غیرحرفه ای خود قرار داد.

شاید اینگونه بوده که رئیس جمهور درگفتگو با سی ان ان خواسته بدون نام بردن مستقیم از هولوکاست، در لفافه و با ایماء و اشاره که بخشی از ادبیات و هنر ایرانی ها است این جنایت نازی ها را محکوم کند. اما یک آمریکایی به این هنر در لفافه گویی و ایماء و اشاره که برگرفته از ادبیات فاخر زبان فارسی است نه آشنایی دارد و نه آن را درک می کند، لذا شبکه تلویزیونی سی ان‌ان با هر نیتی در ترجمه کلام رئیس جمهور، از کلمه هولوکاست به عنوان مرجع ضمیر اشاره رئیس جمهور استفاده کرده است. اینکه ایا به این تحریف گفته می شود یا خیر باید کارشناسان تشخیص دهند اما به گمانم ضرری از این ناحیه چه تحریف صورت گرفته باشد یا نه متوجه منافع کشورما نشد و بلکه شاید در کانتکستی که هم اکنون سیاست خارجی ایران در آن به سر می برد به نفع آن نیز شد. چه اینکه از این طریق هم پیام متفاوت بودن رئیس جمهور جدید به افکار عمومی آمریکا رسیده بود و هم رئیس جمهور مستقیما درباره موضوعی که به گفته خود در حوزه تخصصی مورخان است نه سیاستمداران دخالت نکرده بود.

انتظار می رفت فاکس نیوز بر اساس رویه مرسوم خود که تاکید بر نبود هیچ تفاوتی میان رئیس جمهور کنونی و رئیس جمهوری قبلی ایران است، مچ گیری می کرد و به این موضوع اشاره می کرد که دکتر روحانی با رندی و با تکیه بر شیوه های مرسوم در ادبیات ایرانی موضع واقعی خود درباره هولوکاست را هم گفت و هم نگفت و این قبول نیست. و یا به خاطر رقابت دیرینه ای که با سی ان ان دارد ممکن بود دست به این اقدام زده و کار شبکه رقیب خود را زیر سوال ببرد تا از اعتبار آن بکاهد.

اما در این وسط پیشگامی فارس نیوز مشخص نیست که چرا زحمت کاری را که آدم انتظار دارد فاکس نیوز بکشد،  یک خبرگزاری داخلی با سوابق قابل توجه و قابل احترام ارزشی تقبل کرده است و آنها نیز با استناد به منبعی ایرانی آن را در مقیاس گسترده ای بازنشر کردند و این القاء نرم رسانه ای حرفه ای را خراب کردند.

موضع اصولی نظام فلسطین است یا هولوکاست؟

اما آیا واقعا موضوع هولوکاست برای کشورما اینقدرمهم و حیاتی است که باید مصر به نفی آن باشیم؟ برای پاسخ به این سوال باید به اصول و ریشه های انقلاب اسلامی بازگشت.

جمهوری اسلامی ایران همواره درخصوص مسئله فلسطین موضعی اصولی داشته است. از نگاه ما، ( ایران) اسرائیل رژیمی اشغالگر است و موضوع فلسطین همانگونه که سال ها پیش از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، باید از طریق صندوق رأی و با شرکت همه ساکنان اصلی این سرزمین در یک انتخابات آزاد حل و فصل شود. ایران از بیان این موضع اصولی خود در سطح جهانی و گسترده هرگز ابایی نداشته و ندارد و نخواهد داشت. این موضع اصولی در اظهارات رئیس جمهور در سازمان ملل و در مصاحبه های تلویزیونی او با رسانه های مختلف نیز بازتاب داشته است اما اینکه نفی یا تایید یک حادثه تاریخی، تبدیل به یکی از اصول سیاست خارجی کشور ما شود؛ باید بیش از این مراقب بود تا در بازی صهیونیست ها و کسانی که بیش از 50 سال است از این تنور نان می خورند گرفتار نشد.

اگر حتی بپذیریم طرح این سوال که "اگر به فرض، حادثه هولوکاست صحت داشته، چرا باید مردم فلسطین تاوان آن را می دادند؟‌" درست است، به همان اندازه باید حق داد و گفت طرح این سوال نیز درست است که اساسا چرا ملت ایران باید تاوان اثبات یا نفی هولوکاست را بپردازد؟ ما با افتخار تا کنون تبعات حمایت از ملت مظلوم فلسطین را پرداخت کرده ایم که کوچکترین نوع آن در مسابقات ورزشی هویدا است، اما لازم است به خاطر هولوکاست هم از این به بعد تبعات بپردازیم؟ آیا این هوشمندی در سیاست خارجه است؟

اثبات یا نفی یک حادثه تاریخی همانگونه که رئیس جمهور و پیش از او برخی دیگر از مقامات کشورمان در پاسخ رسانه های غربی بیان کرده اند، برعهده مورخان و پژوهشگران است نه سیاستمداران و مقامات رسمی کشور که وظیفه دیگری دارند و یکی از ساده ترین آنها پرهیز از ایجاد هزینه برای منافع ملی است. از قضا بسیاری، پیش از ایرانی ها تشکیک در موضوع هولوکاست را مطرح کرده، جوانب آن را بررسی کرده و تبعات آن را نیز متحمل شده اند و آثار آنها هم اینک در کتابخانه ها و محافل علمی و آکادمیک منتشر شده و موجود است.

موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین ریشه در نفی یا اثبات هولوکاست ندارد، بلکه ریشه در ماهیت ظلم ستیزی انقلاب اسلامی  و روحیه حمایت از مظلومین و مستضعفان عالم خصوصا مسلمانان مظلوم فلسطین دارد. آیا اگر روزی همه محققان و مورخان گردهم جمع شده و اسنادی را ارائه کنند که حادثه هولوکاست واقعیت داشته، آنگاه موضع اصولی کشور ما درباره فلسطین تغییر خواهد کرد و رنگ خواهد باخت؟ و یا اگر همین محققان و مورخان گردهم آیند و ثابت کنند که هولوکاست واقعیت نداشته ، ایا رژیم صهیونیستی دنده معکوس گرفته و همه آنچه را که با ظلم و جنایت و خونریزی از فلسطینیان غصب کرده به آنها بازپس خواهد داد و یهودیان به سرزمین های خود بازخواهند گشت؟

کاش خبرگزاری فارس به این موضوع بیندیشد که چرا در دو روزگذشته اینچنین منبع خبر رسانه هایی شده است که عمدتا یا به اردوگاه صهیونیست ها متعلق اند و یا کاملا همسو با افراطیون نئومحافظه کار یا همان صهیونیست های مسیحی هستند که گردانندگان آنها عمدتا سهام داران شرکت های اسلحه سازی اند.

 

کد خبر 314981

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    تازه براي خودشون نوشابه هم باز كردن امروز نوشتن كه كلي از ما نقل قول كردن
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      برای فارس متاسفم...مایه زجر ملت ایران هستند واقعا
    • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      فيلتره كه!!!!
    • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      فارس به نظر من خبرهاي خيلي مهم را سريعا انعكاس ميده و خيلي خوبه.
    • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      حالا جالب اينجاست كه اگه يه مطلبي رو يه رسانه ديگه ايراني مثل همين خبرآلنلاين نوشته بود و يه رسانه آمريكايي نقل قولش كرده بود آي اينا پيرهن عثمونش مي كردن كه نگو هزارتا نقل قول از امام مي اوردن كههروقت دشمن از شما تعريف كرد و از شما نقل قول كرد بدانيد كه شما منحرف شده ايد و ريگي به كفشتان است اما حالا منافع ملي رو زدن خراب كردن تازه فخر فروشي هم مي كنن
    • ایمان IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      227 8
      کافیه تو فارس نظری بفرستید بعد متوجه خواهید شد که هیچ وقت آن و سایر نظرات نخواهید دید . فقط نظراتی که با افکار و عقایدشون یکی باشد در خروجی می رود. با توجه بع اینکه "مهم خودشان و عقایدشان هستند" کار میکنند.
    • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      حتما سي ان ان بود كه سخنراني محمد مرسي رو تحريف كرد و سوريه رو گفت بحرين و سلام چرب و چيلي اون به خلفاي راشدين رو هم اصلا ترجمه نكرد. سي ان ان بود ديگه سيما كه نبود
    • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      68 8
      هر کس به طریقی دل ما می شکند بیگانه جدا دوست جدا می شکند بیگانه اگر می شکند حرفی نیست از دوست بپرسید که چرا می شکند !
    • امینس A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      51 5
      خوشبختانه روحانی در مصاحبه با pbsکه اتفاقا بعد از مصاحبه cnn انجام شدهفمجری دقیقا می پرسه که شما در cnn مبهم در مورد هلوکاست گفتین و ما می خوایم بدونیم موضع واقعی شما چیه؟؟ یعنی قبول داری یا نه؟ که روحانی دقیقا جنایت نازی ها رو محکوم می کنه و البته کلی تر هم صحبت می کنه و مجری هم قبول می کنه که این رویداد رو (هلوکاست) قبول داره...
    • حسین A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      22 9
      فاکس نیوز و کلا شبکه فاکس یکی از بزرگترین منتقدان آمریکا هستش. تو سریالی هایی که پخش میکنه همیشه ایراد هایی با موضوع طنز به نظام آمریکا میگیره. مطمئن باشید اگه رسانه آمریکا آزاد نبود و مثل ایران افراطی بود خیلی وقت پیش ها فاکس بسته میشد.
    • بی نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      9 2
      افراطی باافراطی بازباباز
    • جوان IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      5 2
      فکر کنم به جز فارس هر کسی این مطلب رو می زد فیلترش می کردن
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    334 9
    متاسفانه افراطي ها در همه دنيا زود همديگر رو پيدا مي كنن و خواسته و ناخواسته در يك مسير حركت مي كنن
    • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      اگر هولوكاست طبق گفته اسراييليها درسته پس چرا اجازه تحقيق درباره اين حادثه را به هيچ نميدهند؟!!!
    • محمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      كي گفته نميذارن تحقيق كني بابا؟ اين ها رو صدا و سيما مي گه؟ برو يه گوگل سرچ كن كلي مقاله آي اس اي در اين زمينه هست. همه حرف هايي كه اقاي احمدي نژاد درباره نفي هولوكاست زده همش مال مورخين اروپاييه هيچيش جديد نيست. حتي اين موضوع كه اگه هولكاست بوده اروپايي ها مقصرش بودن به فلسطني ها چه ربطي داره قبلا توسط اروپايي ها و اعراب مطرح شده. اونچه ممنوع هست در اروپا انكار هولوكاست هست نه تحقيق درباره اون. برخي از مورخان بزرگ آمريكايي مثل هاوارد زين كه خيلي معروفه هولوكاست رو قبول دارن اما مي گن ابعادش اينقدر نبوده شما مطالعه كن دلتم خواست خودت برو تحقيق كن هيشكي هم جلوت رو نمي گيره اما يه مقام رسمي يه كشور وقتي اين حرف رو بزنه از توش بوي جنگ مي آيد اگه هم نياد اسرائيل از توش بوي جنگ رو مي كشه بيرون
    • بی نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      يادت نيست چه بلايي سر اون محققه آوردن كه روي هولوكاست تحقيق كرده بود؟
    • محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      اقاي بي نام كدوم محقق؟ تو حتي اسمش رو هم نمي دوني اگه منظورت روژه گارودي هست اون كل هولوكاست رو منكر شد و گفت اصلا يهودي ها رو نكشتن و اين طبق قانون فرانسه جرم داره. مثل اينكه كسي در ايران برخلاف قوانين بياد مثلا حجاب رو ناديده بگيره و بي حجاب بياد تو خيابون خوب قانون به حسابش مي رسه. اقاي گارودي كه خيلي هم با سواد بود بعدها حرف خودش رو اصلاح كردو همون حرف هاوارد زين رو زد و گفت در ابعاد و حجم هولوكاست خيلي غلو شده مثل شش ميليون نبودن و خيلي كم تر از اين بودن و فقط هم يهودي ها نبودن كولي هاي غير يهودي هم بودن نژادهاي ديگه هم بودن مسلمانان هم بودن. كساني كه در اين زمينه تحقيق كردن هيچ برخوردي باهاشون نشده
    • بی نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      60 16
      مساله این نیست که هلوکاست وجود داره یانه اینجا هم چنین بحثی نیست. نکته اصلی دروغ بستن و از بین بردن منافع ملی. منافع شخصی بر منافع ملی را ارجح دانشتن یعنی خیانت
    • ارمان A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      11 33
      دوتا محقق که پدرشون دراوردن و اتفاقا مستندی درباره یکیشون ساخته شد بنام( فرد لوچر) و دیگری دیوید اروینگ هستند . یک پروفسور امریکایی بنام ارنست زاندل بود که خونشم در امریکا خراب کردن این با استناد ثابت کردن کوره ادم سوزی و اتاق گازی وجود نداشته !
    • جواب محمد IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      25 5
      یکی بهم بگه چطوری میشه تحقیق درمورد هولوکاست ازاد باشه اما انکارش نه؟ خوب اگه یکی تحقیق کنه بعد به این نتیجه برسه که دروغه(چه دروست چه غلط)چطوری بیاد نتیجشو بگه؟
    • بی نام EU ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      7 2
      جناب بی نام 17:05، به همون دلیل که تو ایران نمی شه راجع به یکسری مسائل تحقیق کرد تو اروپا و آمریکا هم نمی شه راجع به هولوکاست تحقیق کرد. شما اگه نگران عرصه پژوهش و تحقیقی مشکلات اروپا و آمریکا رو ول کن بچسب به مملکت خودت.
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    سي ان ان خواسته كمك ايران كنه تا ديپلماسي عمومي ايران با موفقيت بيشتري پيش بره اما برادران فارس نيوز كه اصلا دلشون نمي خواد اين اتفاق بيفته دست سي ان ان رو رو كردن كه هم حال تيم دولت رو بگيرن و هم حال سي ان ان رو كه ديگه از اين غلطاي اضافه نكنه و الا تحريف معنيش اينه كه شما چيزي رو كم يا زياد كني كه به ضرر صاحب كلام تموم بشه نه به نفعش چيزي رو كه سي ان ان اضافه كرده بوده حتي اگه تحريف هم باشه كار خوبي بوده
    • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      17 11
      احتمالا پول گرفته بوده :)
    • بی نام IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
      4 1
      سي ان ان خواسته كمك ايران كنه تا ديپلماسي عمومي ايران با موفقيت بيشتري پيش بره!!!!!....
    • بی نام A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
      2 3
      واقعا یه کسی از تحربف حرف بزنه که خودش تحریف نکرده باشه...مانور نظامی در سوریه..حرف های اصغر فرهادی...و چیزای دیگه...فارس واقعا علیه منافع ملی کشوره..واقعا این افراطیا 5 درصد از کشورن ولی 95 درصد تاثیر را میزارن...بزرگترین تاثیر منفی رو الان گذاشتی فارس شایدم فاکس!!!!!
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    54 3
    خيلي طولانيه اما فهميدم چي مي گين فاكس نيوز فالس نيوز و چقدر كار بدي مي كنه اين فاكس نيوز
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    نفي هولوكاست هم موضع اصولي ما است. اين ها يكي هستن كسي كه اسرائيل رو قبول نداره هولوكاست رو هم قبول نداره اينا همش بازي بود كه اصلا اسرائيل درست بشه چطور ميشه شما اسرائيل رو قبول نداشته باشي اما هولوكاست رو قبول داشته باشي؟
    • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      78 4
      از كي تاحالا ورود به مسائل تاريخي و درگير شدن در اينجور مسائل شده موضع اصولي؟ ميشه يه فكت بديد. اينكه ما هميشه ترغيب كرده ايم جهانيان رو به اينكه در صحت هولوكاست و ابعاد آن تحقيق كنند شكي نيست. اينكه مقام معظم رهبري هم در اين باره نظراتي دارند و فرموده اند بايد ابعاد واقعي اون مشخص شه صحيح اما اينا هيچكدوم دليل نمي شه كه هولوكاست و نفي اون موضع اصولي ما بشه؟ اصلا مي دوني موضع اصولي چي هست؟‌ موضع اصولي يعني نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي، يعني به رسميت نشناختن اسرائيل به عنوان يك دولت يهودي؟ آيا نفي هولوكاست اينقدر مهمه؟ اونم موضوعي كه براي بودنش سند بيشتر موجوده تا نبودنش؟
    • سعید A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      15 12
      ربط هولوکاست به اسراییل چیه؟
    • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      34 3
      شما چی داری می گی؟فکر نکنم القاعده هم این حرفو بزنه اولا هولوکاست ریشه در منازعات مسیحیان و یهودیان دارد ثانیا درست که اسرائیل از این موضوع سو استفاده کرد و دو موضوع را قاطی کرد ما چرا باید درست در دام آنها بیفتیم هرگز نفی هولو کاست موضع اصولی ایران نبوده
  • هاشمي A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    67 5
    برادران عزيز من در فارس كه بسياري از شما جوانان تازه قلم به دست گرفته هستيد. چقدر شتاب داريد؟ چرا دقت را فداي سرعت ميكنيد. بخدا خوب نيست كه از منبع خبري اين همه وب سايت امريكايي و اسرائيلي شديد كه مثلا يه گاف از سي ان ان بگيريد؟ آن هم گافي كه نهايتا به نفع ايران تمام مي شد. حالا اصلا كه از زبان رئيس جمهور ما گفت كه هولوكاست بوده؟ غير از اين بود كه اسرائيلي ها و افراطي ها مي سوختن؟ شما ناراحت هستيد كه آنها بسوزن؟
    • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      54 11
      خوباشون رفتن تسنيم. انصافا تسنيم حرفه اي تر هست. فارس خيلي از كاراش ناشيانه است
    • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      خبرگزاري فارس تازه قلم هستند؟!!!! حالت خوبه؟ پربيننده ترين سايت خبريه.
    • مرتضي IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      33 8
      اون آقاهم كه تابلو معلومه مال تسنيم نيست!
  • امینس A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    138 9
    دو رسانه افراطی فارس نیوز و فاکس نیوز تمام توانشون رو برای جلوگیری از بهبود روابط گذاشتن.خدایا شر افراط رو از سر ایران کم بفرما!!! آمین...
    • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      14 70
      بازم ميگيد درود بر مخاف من؟!!!! خخخخخخخخ
    • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      28 4
      جايي كه "منافع ملي" در ميون باشه همه بايد از خود گذشتگي و مشاركت كنن... آقاي - بي نام - متوجه ميشيد "منافع ملي" يعني چي؟ بعضي از ماها چشمامون رو بستيم و اصلا نمي فهميم داريم به نفع چه كسي يا چه موضوع . جرياني حركت ميكنيم، فقط ميخوايم مخالفت كنيم. اينجا جاي اين نبود كه شما بگي درود بر مخالف يا موافق! كمي چشمات رو باز كن و منصف باش... خدا بخواد كم كم دوره ي افراطي گري به سر مياد و رو سياهي به ذغال ميمونه...
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    9 99
    قانون اساسی رو بخونید . متوجه می شید که چرا ایران باید در جهان از ظلم دفاع کنه و وظیفش چیه/حتی اگه تبعات داشته باشه/
  • ريحانه IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    69 6
    به عنوان يه مترجم همزمان عرض ميكنم كه هيچ گونه تحريفي صورت نگرفت و مترجم وظيفه داشت منظور اصلي مصاحبه شونده رو به بيننده منتقل كنه . اقاي روحاني كاملا منظورش هولوكاست بود وقتي گفت جنايات نازي ها را محكوم مي كنيم. اصلا تحريفي صورت نگرفته بود و معمولا مترجم ها همزمان براي درك بهتر مي توانند جملات را براي زبان مقصد تشريح كنند.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      36 5
      درود بر شما...موافقم
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    90 5
    فاکس متعلق به جمهوری خواهان و فارس متعلق به تندروهی ایرانه که با هم همدل و همزبون شدن!
    • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      46 3
      هميشه همدل و همزبون بودند و به نظر ميرسه تاابد همدل و همزبون بمونند. اگه "دشمن" و "دشمني" نباشه هم صفحه هاي روزنامه ي كيهان سفيد ميمونه هم فاكس نيوز و فارس نيوز خبري واسه گفتن ندارند
    • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      6 30
      نه اين كه روزنامه هاي اعتماد و بسياري روزنامه و سايت و شبكه هاي تلويزيوني با اصولگرايان مخالفت نميكردند!!!!! شماها توهم داريد.
  • طولابي A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    60 17
    در حاليكه رهبري گفته بودند كه نظاميان در سياست دخالت نكنند اما اين خبرگذاري راه به راه مصاحبه و مطالب اين چند روز اخير را با آب و تاب رو سايت ميذاشت ، در حاليكه تيم ديپلماسي به بهترين راه و روش در ينگه دنيا داشت از منافع و مصالح مملكت و مردم حمايت ميكرد پخش صحبتهاي نابجا و علي الخصوص بي موقع بعضي از سرداران نظام و مشاورانشان عملا ً موضع مخالف تيم ديپلماسي و خواست مردم را جلوه ميداد مانند
    • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      بهترين خبرگزاريه به نظر من چون خيلي نفوذ داره و خبرهاي دسته اول ميده.
    • حداديان A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      34 3
      من هم اتفاقا ً با اين قضيه برخورد كردم ، ممنون از خبر آنلاين كه در اين شرايط حساس ديپلماسي سخنان و صحبت هاي بعضي از نظاميان را كار نكرديد كه واقعا ً پخش آن از خبرگذاري مثل فارس بي موقع بود
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    46 5
    رسما ديپلماسي عمومي دكتر روحاني رو تو آمريكا با اين خبر به فنا دادن و حالا بسيار خوشحال هستند. دست برادرا درد نكنه. به اين مي گن منافع ملي نه منافع حزبي گروهي و جناحي
  • مهراد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    12 88
    خبرگزاري فارس يكي از حرفه اي ترين خبرگزاري ها ووب سايت هاي ايراني است خبرآنلاين اگه توهم مثل فاكس نيوز شعار بي طرفيت الكي نيست منتشر كن
    • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      14 6
      اقای مهردادنطری به مثبت و منفی ها بکن همرنگ جماعت شو
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    45 4
    بايد دانست كه كاهش تحريم ها منافع عده اي را به خطر مي اندازد .عده اي كه به جز كيسه خود به هيچ چيز ديگر اهميت نمي دهند.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    22 3
    دوست نادان هست ديگه چي كارش ميشه كرد.(هرچند گاهي به خودم ميگم شايد اينا دشمن دانا هستند نه دوست نادان!) و اصلا روحاني در پرسش و پاسخ ديشبش جنايت نازي ها عليه بشريت رو محكوم كرد ولي حالا اشكالش چيه
  • اسماعیل A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    10 34
    با سلام من نمیدونم دوستان چرا ناراحت میشن من فارس و خبر انلاین و ایران هسته ای و دیپلماسی ایرانی رو مطالعه میکنم هر کدوم از اینها طرف دار یک طیف در کشور هستند و مطلب اونها هم به واقعیت نزدیک تر هست.فارس کار خوبی کرد چون نشون داد کسایی که مدعی ازدای خبر هستند در جایی که منافع خوشون ایجاد کنه دست به تحریف میزنن در ثانی دوستان ما نباید چیزی بگیم چون اونها خوششون میاد اقای جان کری بعد دیدار 5+1 در یک مصاحبه با شبکهcbs امریکا همون حرفهای قبلی خودشون رو زدنن دوستان دکتر روحانی تو سخنرانی هاشون از اصول انقلاب کوتاه نیومدنن بلکه با زبان سیاست و بسیار ماهرانه اون رو بیان کردند.اگه دوستان مطالب فارس رو خونده باشن دیدند موافق نظرات رییس جمهور بودن.
  • مهران A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    57 7
    جالبه آقایون ما هر چی کامنت برای خبرگزاری فارس در اعتراض به انتشار این خبر می گذاریم انگار اصلا" واسشون مهم نیست این خبرگزاری فارس در افراط گرایی حرف اول رو می زنه شک نکنید
    • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      14 54
      هركس مخالف شماهاست ميشه افراطي؟!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    39 2
    فاکس و فارس همجنسند تنها در دو سر یک ماجرا قرار گرفته اند. در داخل آمریکا فاکس به شدت از اقدامات اوباما و کری عصبانی است . اوباما هم باید تندروها و کسانی که طرفدار جنگ هستند رو یه جوری آروم کنه و کارش از کار روحانی خیلی هم راحتتر نیست. زنده باد اعتدال. زنده باد اصلاحات برای باز گرداند ایران به خط اعتدال. بازنده بزرگ صلح و دوستی ایران و آمریکا اسراییل است. در این چند روز از همه بیشتر اسراییلی ها سوختند و احتیاج به اون جمله معروف دکتر محمود احمدی نژاد در باب آب و سوختگی دارند. بعد از اسراییلی ها قطر و دیگر سلفی ها باید آب را بریزند همونجا.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    59 3
    تمام زحمات روحانی رو عده ای نادان و یا شاید نفوذی اسرائیل به باد دادند.
    • علی A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      8 0
      دقیقا خصوصا قسمت دوم نوشته شما که هم در ایران وهم در آمریکا وجود دارند وکاملا باهم در ارتباط وهماهنگ هستند
  • فربد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    38 2
    خبرگزاری فارس ظاهرا یادش رفته که خودش چطور اظهارات اصغر فرهادی را موقع گرفتن جایزه اسکار تحریف کرده بود و اسباب خنده شدید مخاطبان اخبار را فراهم کرده بود.
  • محمد A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    18 0
    کاری که نتیجش خراب تر شدن وعض مردم کشور عزیزمون ایران میشه. حالا نوبت بقيه است. فکر کنم با اسرائیل یه حرکاتی کنن که ایران و آمریکا به هم نزدیک نشن تا یه وقت مردم ایران تو آرامشو آسایش نباشن
  • alidad A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    27 2
    ندیدید فارس چه ذوقیم کرده مورد توجه این رسانه های غربی قرار گرفته؛ حالا اگه این رسانه از یه سایت یا روزنامه اصلاح طلبا این جوری نقل قول می کردن از طرف فارس و صدا و سیما و کیهان به عنوان پایگاه دشمن و فتنه گر و جیره خوار صهیونیستا و هم کاسه اسرائیلیاو....معرفی می شد و بعدشم قوه قضائیه وارد ماجرا می شد و....
  • سعيد A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    26 4
    اين چيزايي که گفتيد يه طرف، اين که فقط کامنت هاي موافق رو درج ميکنن يه طرف. من که اصن فکر ميکنم خودشون ميان پايين مطالب شون کامنت ميذارن
    • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      22 2
      منم این چیزی که شما گفتید قبول دارم. چون تا حالا ده ها کامنت تو فارس گذاشتم که هیچکدوم پخش نشده. راستش مینویسم که لااقل خودشون بخونن!!
    • محمد A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      3 3
      میسپارمت به سایت الکسا
    • سعيد A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      3 0
      در جواب محمد بايد بگم که شما خودت جواب خودت رو دادي. وقتي فارس اينقدر پر بازديده طبيعتا ديدگاههاي کاربرانش هم بايد گسترده باشه نه اين که فقط حرف هاي يه قشر خاص پايين مطالبش درج بشه
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    5 51
    خبرآنلاین هم بارها و بارها محبوب صدای آمریکا و بی بی سی و و من و تو و ... شده.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    6 68
    خبرآنلاین مشخصه خیلی به حرفه ای ترین خبرگزاری یعنی فارس حسادت می کنی دست بردار و اصلاح شو.
  • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    34 2
    راستش من نمیدونم هولوکاست چه ربطی به ما داره که بگیم افسانس. آلمان خودش قبولش داره و تا جایی که من میدونم هنوز داره به اسراییل غرامت میده.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      20 6
      این چه حرفیه می زنید ربط داره دفاع از مردم مظلوم آلمان هم رسالت این آقایونه؛ آلمانیا مصلحت خودشونو نمی دونن حتما
  • صانعي IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    17 5
    اين خبرگزاذي حتي به فکر حرمت نهادي که به آن وابسته است نيست و اعتبار سپاه عزيز را هم از بين مي برد.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    26 1
    حرفهاشون دستاویزی برای امریکا شده، مگر هینا نبودن که به هاشمی گیر میدادند که چرا خارجی ها از حرفهاش استقبال میکنن؟ حالا چرا به خودشون نمیان وقتی فاکس منبعش شده فارس
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    14 3
    تقصیری ندارن. نمی دونن که نباید آب توی آسیاب دشمن بریزن.
    • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
      0 0
      بعضیا نمیدونن ابو باید بریزن همون جایی که میسوزه
  • زهرا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    19 4
    از واکنش صهیونیست ها میشه فهمید فاکس نیوز مال اوناست. ای کاش رسانه های افراطی داخلی این مسئله رو درک می کردند. ای کاش فارس کمی اصول سیاست خارجی رو درک می کرد
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    18 3
    خیلی سخت نیست. فارس واکنش اسراییل نسبت به روحانی رو ببینه اون وقت متوجه میشه چی به صلاح کشورمون هست و چی باید اطلاع رسانی بشه و چی نشه. اصلا به هوش هم نیاز نداره
  • مجتبی A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    7 2
    فعلا که برخي رسانه هاي افراطي دستشون تودست اسرائیلی وصهیونیستها وبرخی ازرسانه های تندروآمریکایی گذاشته وعلیه مواضع دولت جدید که مشغول حل وفصل و ارتباط باغرب وآمریکا وکلا مسائل مهمی که تا حالا برامون یه معضل بوده شدیدا مخالفت میکنن حداقل بعدازسالها ما شاهدنقاطمشترک این دو گروه شدیم اونوقت به این داخلی ها باید بگیم رسانه های حامی اسرائیل وصهیونیسم !!!!!!!!
  • حميد IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    8 1
    نمي دونستم فاکس نیوز را هم فالس نیوز هم می نامند!
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    12 3
    من به غیر از ایسنا و خبر آنلاین و دویچه وله سراغ هیچ خبر گزار ی و سایت خبری دیگری نمی رم چون به شخصه چند بار خبرهای مغرضانه و کذبشون رو دیدم
  • یغما A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    25 4
    هیچ وقت از خبرگذاری فارس خوشم نیامد نظرها رو انقدرفیلتر میکنند که نگو موضوعات رو هم یک طرفه تحیلیل مکنه
    • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      4 15
      مشکل از خودته
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    4 15
    روپرت مرداک، از مسیحیان صهیونیست!!! خبرآنلاین ...دین و آیین جدید اختراع فرمودی
    • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      8 2
      صهیونیزم مسیحی نشنیدی عزیزم؟
    • بی نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      6 2
      عزيزم صهيونيست هاي مسيحي لقبي است كه به اونجليست ها و شاخه تندرويي از نومحافظه كاران داده مي شود كه معتقدند براي بازگشت عيسي مسيح بايد يك دولت صهيونيستي در خاورميانه قدرت بگيرد و لذا با تمام وجود از آنها دفاع و حمايت مي كنند. به اين مسيحيان مي گويند مسيحيان صهيونيست
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    6 19
    8 سال شما منبع فاکس نیوز بودید، بذارید یه چند روزی هم فارس باشه
  • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    11 8
    بقول امام هروقت دشمنان از ما تعریف کردند بدانیم یک جای کار ایراد داره (نقل به مضمون)
    • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      11 3
      اين فرمايش حضرت امام فقط در مورد رسانه هاي ديگر صدق مي كند. درباره كيهان و فارس مصداق ندارد
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
      4 0
      اگر اینطوریه شما یک آدم بی گناه رو اعدام کن بعد که غربیها انتقاد کردن بگو پس کارم درست بوده ! منظور امام چیزی نبوده که خیلیها ازش سوء استفاده کردن
  • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    8 0
    نیت خیر؟ شک دارم!
  • سعید A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    17 0
    طبیعه که یه عده افراطی در ایران و آمریکا مانع از ارتباط شده اند. راست افراطی در آمریکا و راست افراطی در ایران