مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: در سال جاری بیش از هزار و پانصد میلیارد ریال در خصوص بسترسازی‌های لازم برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو هزینه می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ماکو، مهندس حسین فروزان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو در نشست خبری با خبرنگاران استان با اعلام این خبر تاکید کرد: مجوزهای لازم برای احداث نیروگاه برق، پتروشیمی و تولید استیل صادر و کارهای اولیه آن آغاز شده است؛ اجرای این طرح ها نیازهای اشتغال برای افراد جویای کار منطقه را مرتفع خواهد کرد.
وی افزود: وجود آقای سعادت، استاندار آذربایجان غربی در هیات مدیره و کمک های ایشان در رفع موانع و مشکلات منطقه آزاد یکی از بهترین فرصت های پیشرفت برای منطقه آزاد ماکوست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه گفت: برخی تصمیم گیری ها در مرکز برای منطقه کارگشا نمی‌تواند باشد و باید برخی تصمیم ها به استان ها واگذار شود که با توجه به شناخت و احاطه به مسایل بومی و محلی نتیجه های مطلوبی حاصل خواهد شد. در همین رابطه می‌توان به موضوع تجمیع کالا در گمرک اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ما با تجمیع کالا موافق نیستیم اما باید بیش از هزار خانواده را هم در نظر داشته باشیم که در کنار گمرک از طریق ترخیص امرار معاش می کنند، ادامه داد: دادن لقب چترباز به این افراد له کردن غرور آنهاست؛ باید به جای حذف صورت مسئله، راهکارهای لازم را جهت اعمال قانون و در عین حال رعایت اشتغال مردم اعمال کنیم.
وی درباره انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاری با اعلام این مطلب که سیاست ما عدم دخالت در سیاست است، گفت : سازمان برای رفع موانع و توسعه منطقه در خدمت منتخب مردم خواهد بود؛ چرا که اعتقاد داریم مجلس محل درمان دردهای کشور است.
فروزان با اشاره به موقعیت جغرافیایی و طبیعی منطقه آزاد ماکو، آنرا بهترین فرصت برای صنعت گردشگری دانست و گفت : این منطقه بیش از 300 اثر ثبت شده تاریخی دارد و در کنار آن موقعیت‌های طبیعی منحصر بفردی هم دارد؛ با این توضیح بحث گردشگری یکی از مهمترین مباحث ما در حوزه منطقه آزاد ماکوست و در حال مهیا ساختن زیرساخت های لازم برای آن می باشیم که به احداث فرودگاه و هتل های 5 ستاره و پایین تر مرمت و احیای آثار تاریخی می توان اشاره کرد.
فروزان بحث های حاشیه‌دار بومی و غیر بومی را آفتی برای پیشرفت یک منطقه دانست و تاکید کرد: اگر برای پیشرفت منطقه و ایران تلاش می‌کنیم باید توجه کنیم که همه ایرانی هستیم؛ همچنان که بومی‌های این منطقه در سایر نقاط کشور در حال خدمت هستند.
وی اضافه کرد: سازمان افراد تحصیل کرده بومی منطقه را که دارای مدارک بالای علمی هستند، جذب میکند که بر این اساس بیش از 80 درصد نیروهای جذب شده بومی منطقه می‌باشند. نباید مردم را مایوس کرد، هدف ما جذب سرمایه گذار از ایران و دنیا به منطقه آزاد ماکو هست و در این راه نباید امید را از مردم گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =