روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز توضیحاتی را در خصوص ویدیوی منتشرشده از «ضرب‌وشتم میوه‌فروشان میدان صاحب‌الامر» منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شهرداری منطقه ۱۰ تبریز، در توضیحات روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ آمده است:

پیرو ویدیوی منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر «ضرب‌وشتم میوه‌فروشان میدان صاحب‌الامر» به اطلاع می‌رساند، عوامل شهرداری منطقه ۱۰ تبریز از ماه‌ها پیش، با ارائه تذکرات شفاهی و کتبی، خواستار رفع سد معبر عمومی از این مسیر شده‌ بودند.

شهرداری منطقه ۱۰ تبریز بارها در خصوص واگذاری فرصت کسب‌وکار به این افراد در میدان کاه، اعلام آمادگی کرده بود اما این افراد، هر بار، به فحاشی و رفتارهای ناشایست روی آوردند. در آخرین مورد از این رفتارهای خشونت‌آمیز، هفته گذشته این افراد، به دفتر خدمات شهری منطقه حمله‌ور شده و شیشه‌های این محل را شکستند.

لازم به ذکر است که افراد فوق‌الذکر، علاوه بر پیامدهای ترافیکی، عامل برخی معضلات اجتماعی در این مسیر نیز بودند. این معضلات به قدری مداوم و آزاردهنده بود که هیئت‌ امنای مسجد صاحب‌الامر بارها به‌صورت شفاهی و مکتوب از شهرداری منطقه و حتی فرمانداری، خواستار برخورد با این عوامل هنجارشکن شده بود.

از این رو، عوامل شهرداری منطقه ۱۰، پس از شش ماه، ظهر دیروز (پنج‌شنبه ۱۶ دی)، براساس مراجعات و شکایت‌های مستمر مردمی و برابر حکم قضایی، نسبت به جمع‌آوری سدمعبر خیابان دارایی دوم اقدام کرد. شهرداری منطقه ۱۰ با پیش‌بینی احتمال جنجال‌آفرینی میوه‌فروشان، اجرای حکم قانونی را در معیت عوامل محترم انتظامی در دستور کار قرار داد. طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، میوه‌فروشان در مقابل حکم قانون، مقاومت و در ادامه، با لوله و داربست به عوامل شهرداری حمله کردند. در جریان این اتفاق، ضمن ضرب‌وشتم عوامل شهرداری، خودروی شهرداری و پلیس نیز تخریب شد. هم‌چنین یکی از همکاران شهرداری نیز به‌شدت مجروح شده و هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های شهر بستری است. این رفتار به قدری دور از انتظار بود که واکنش عوامل انتظامی را نیز در پی داشت.

میوه‌فروشان، در پی فرصتی بودند تا با سوء‌استفاده از فضای عاطفی‌ی که عموماً در مورد این قشر حاکم است، به تمارض و متعاقب آن، تصویربرداری و جنجال‌آفرینی از ماجرا بپردازند.

روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۰ ضمن تکذیب مجدد هر گونه برخورد فیزیکی با میوه‌فروشان صاحب‌الامر، خواستار انعکاس دقیق و منصفانه ابعاد مختلف اتفاق در فضای مجازی، به دور از تاثیرپذیری از فضای هیجانی و جنجالی است و در این خصوص، حق پیگیری قانونی برخی مطالب ناروای مجازی و خبری را بر خود محفوظ می‌داند.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    0 0
    بترسيد از خدا
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    0 0
    اکثردستفروشان,وضعیت مالی شون بسیارخوبه چرا ک ن مالیات ن هزینه انرژی و ن عوارضی پرداخت میکنند ضمن اینکه اجاره ای هم ندارند ک بخواهند آنرابپردازند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
    0 0
    نیروی انتظامی ضابط قضاییه و باید حکم دادگستری را اجرا کنه نه مامران شهرداری پس معلومه که جکمی نداشتید و کارتان غیر قانونی بوده