کاربران سایت خبرآنلاین گلشیفته فراهانی را برای باز در «درباره الی...»​ به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان برترین بازیگر نقش اول چهاردهمین جشن سینمای ایران برگزیدند.

به گزارش خبرآنلاین،​ در آستانه برگزاری مراسم جشن سینمای ایران سایت خبرآنلاین یک نظرسنجی با پرسش «به نظر شما چه کسی برترین بازیگر نقش اول زن در چهاردهمین جشن خانه سینما خواهدشد؟» انجام داد که کاربران از منظر خود برترین بازیگر زن نقش اول را از میان پنج نامزد این بخش انتخاب کردند.

«گلشیفته فراهانی» با به دست آوردن 42.5 درصد آرا در بالاترین رتبه قرار گرفت. او در فیلم سینمایی «درباره الی...» در نقش سپیده بازی کرد. سپیده با دعوت از الی برای همراهی او دوستانش در سفر به شمال تلاش کرده بود تا زمینه آشنایی دوست از آلمان آمده خود احمد را با او فراهم کند؛ اقدامی که در ادامه داستان با فاجعه​ای همراه شد...

«نگار جواهریان» برای بازی در «طلا و مس»​ به کارگردانی همایون اسعدیان با 27.8 درصد آرای کاربران خبرآنلاین در دومین رتبه قرار دارد. جواهریان که برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نفش اول را در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر به دست آورد، در نقش همسر یک طلبه که به بیماری ام‌اس دچار شده،​ ایفای نقش کرد.

رتبه سوم با 15.4 درصد آرا به «لیلا حاتمی» برای بازی در «پرسه در مه» به کارگردانی بهرام توکلی اختصاص پیدا کرده است. حاتمی در این فیلم که هنوز به نمایش عمومی درنیامده در نقش زنی عاشق​ همسر خود بازی کرد.

سوپراستار سال​های نه​چندان دور سینمای ایران رتبه چهارم این نظرسنجی را از آن خود کرده است. «هدیه تهرانی» برای بازی در فیلم سینمایی «هفت دقیقه تا پاییز» به کارگردانی علیرضا امینی 8.3 درصد آرا را به دست آورد. تهرانی در این فیلم در نقش زنی بازی کرد که در اثر حادثه​​ای فرزند خود را از دست می​دهد.

«هانیه توسلی» نیز با 6 درصد آرا در آخرین رتبه قرار دارد. توسلی برای بازی در «عصر روز دهم» به کارگردانی مجتبی راعی نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او در این فیلم که هنوز اکران عمومی نشده در دو نقش ایفای نقش می​کند؛ دختر ایرانی جنگ​زده و دختری بزرگ شده در عراق.

مراسم اهدای جوایز چهاردهمین جشن سینمای ایران شب 25 شهریور در برج میلاد برگزار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 92108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    قسم حضرت عباس یا دم خروس کدوم رو باید باور کنیم؟!!! برای اومدن منشور جشن میگیرن و مراسم و....بعد اسمش رو از کتابهای درسی بچه ا حذف میکنن!!! قربون برم خدارو یک بام و 2 هوارو!!!