شهرام شکیبا

حمید بهبهانی وزیر راه دیروز در جمع خبرنگاران گفته است: «رسانه‌ها موظف هستند مردم را آرام کنند تا ما در جهت افزایش ایمنی و نوسازی ناوگان حرکت کنیم.»

موقعیت اول: هواپیما
خلبان:
«مسافرین محترم خسته نباشید. خلبان با شما صحبت می‌کنه. لطفاً آرام و راحت باشید. از مهمانداران محترم و محترمه هم خواهش می‌کنم که به ترتیب آقایان و خانم‌ها را به آرامش دعوت کنند که خدای ناکرده محرم و نامحرمی نشه. ما الان در ارتفاع 2000 پایی از سطح دریا، داریم برای سقوط آماده می‌شیم. لطفاً آرام باشید. ناوگان هواپیمایی داره در جهت افزایش ایمنی و نوسازی حرکت می‌کنه. البته به عمر شماها قد نمی‌ده، ولی به هر حال آیند‌گان در امان خواهند بود. لطفاً اشتباه من رو ببخشید. هواپیمای ما همان‌طور که آقای بهبهانی گفتند سالم بوده ولی انفارکتوس کرده. البته طبق معمول اشتباه اصلی از منه، هیچ کس دیگه‌ای مقصر نیست. خدا همه مونو بیامرزه. سرپل صراط همدیگه رو می‌بینیم. قرارمون یادتون نره!»

موقعیت دوم: اسباب‌بازی‌فروشی
بچه: بابا من از اینا می‌خوام.
پدربچه: نمی‌شه. اسباب‌بازی جنگی نمی‌خرم.
بچه: پس چی می‌خری؟
پدربچه:‌ من نمی‌دونم شما بچه‌های این دوره زمونه چرا این قدر اسباب‌بازی می‌خواین. ما که بچه بودیم، با کاغذ برش و حصیر و سریش یه بادبادک می‌ساختیم و یه ماه باهاش بازی می‌کردیم.
بچه: نه! بادبادک نمی‌خوام. الان یه اوضاع و احوالی شده که بادبادک هم نمی‌شه هوا کرد. تا بره هوا می‌افته.
پدربچه: چرا؟
بچه: از بس که رسانه‌ها بی‌اعتمادسازی کردن وگرنه کسی مقصر نیست. هر چه که بره هوا لاجرم باید پایین بیاد دیگه. حالا یا آروم آروم یا یهو و یه دفه‌ای ولی این رسانه‌ها هی شلوغش می‌کنن.
حمید بهبهانی وزیر راه: «هشدار می‌دهم روی سوانح مانور دادن کافی نیست و باید برای اعتمادسازی مردم کار کنید. رسانه‌ها وظیفه سنگین‌تری از ما دارند و باید مردم را آرام کنید.»
1- ببخشید این هشدار به که و برای چیست؟ به آنها که سوار می‌شوند؟ به آنها که می‌افتند؟ به آنها که می‌اندازند؟ یا به آنها که می​گویند ای وای چرا افتاد؟
2- اساساً وقتی سانحه رخ می​دهد، باید روی چه مانور داد؟​ شما جای ما باشید روی چی مانور می‌دهید؟
3- البته که رسانه​ها وظیفه سنگین​تری دارند. شما می​اندازید گردن خلبان بنده خدا و تمام می​شود، او هم که به رحمت خدا رفته و حرفی ندارد. ما که می‌خواهیم بیندازیم گردن اصل کاری که از قضا گردن هم نمی​گیرد کارمان والذاریات است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۶
    0 0
    اقای بهبهانی تازه یکسال است که کارش رو اغاز کرده تو این یکسال چی میخاد بکنه جالب اینجاست که موقع انتخاب وزرا میشه دوتا هواپیما که زمان دولتهای پیشین خریداری شده سقوط می کنه و یکدفعه تمام خبرنگاران بهش حمله می کنن چرا نمایید تو شهرها رو ببینید که دءوري جاىه ها بسرعت اماىه ميشه تورو خىا انصاف ىاشته باشين
  • شهریار IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۷
    0 0
    سایت محترم خبرآنلاین لطفا نظرات کاربران را لااقل از نظر املایی کمی اصلاح کنید. این غلطهای فاحش بدآموزی دارد! خانواده ازاینجا رد میشه آقا رعایت کنید!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۴
    0 0
    عالی