۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۹

ایکنا خبر داد:

کتاب «زمین ناله می‌کند» خاطرات محمود شیرافکن، از روزهای پرتب و تاب جنگ تحمیلی با مصاحبه و تدوین حسن شیردل در بازار نشر منتشر شد. شیردل دراین کتاب خاطرات رزمنده‌ای به نام محمود شیرافکن را روایت می‌کند، شخصیتی که در خانواده‌ای تقریبا غیرمذهبی بزرگ می‌شود اما در سن و سالی بسیار کم وارد بسیج شده و با مطالعه کتاب‌های مذهبی دست به یک نوع خودسازی می‌زند.

در این کتاب عمده تلاش نویسنده به معرفی وجه معنوی شخصیت شیرافکن معطوف شده است و روند زندگی او را از زمانی که وارد بسیج می‌شود تا دورانی که به فرماندهی می‌رسد و بعد از آن به دلیل حضوردر جمع مذهبی‌ها، علاقه مند به تحصیل در حوزه علمیه می‌شود را مرور کرده است. این کتاب که حاصل شانزده ساعت گفت و گوبا شیر‌افکن است در حجم 215 صفحه توسط انتشارات سوره مهر عرضه شده است.

گفتنی است که «محمود شیرافکن» که در خانواده‌ای نه چندان مذهبی و انقلابی به دنیا آمده در سن چهارده پانزده سالگی وارد بسیج می‌شود و حضور در پایگاه بسیج باعث می‌شود که به خواندن کتاب‌های مذهبی و مطالعات دینی علاقمند شود و به خواندن کتاب‌های شهید دستغیب و شهید مطهری بپردازد.

شیرافکن بعد از مدتی وارد جبهه می‌شود و در آنجا دچار تحولات روحی و معنوی می‌شود. در واقع بیشتر حجم مطالب این کتاب در مورد این اتفاقات معنوی است که برای او اتفاق می‌افتد. اولین روزی که شیرافکن به جبهه اعزام می‌شود با ظاهری متفاوت از بقیه رزمندگان وارد جبهه می‌شود و بعد در دوران جنگ به فرماندهی گردان می‌رسد. در عملیات کربلای 5 با عده‌ای از رزمندگان آشنا می‌شود که اینها تاثیرعمیقی روی او داشته‌اند و باعث می‌شود که او به سمت طلبگی حرکت کند و به نوعی خودش را پیدا کند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =