۱۲ نفر
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
شاهکارهای تلویزیون؛ از فاجعه سپیده رشنو تا هویت‌دادن به هالک جعلی

خدا به مدیران رسانه ی ملی و برنامه سازان تلویزیون خیر دهد که با ساخت هر برنامه ای سوژه و موضوعی برای نوشتن یادداشت تقدیم جامعه ی حقوقی می کنند.

مشخص نیست برخی برنامه سازان صداوسیما چه پدرکشتگی با قانون و قواعدحقوقی دارند که با تولید هر برنامه ای بخشی از قواعد حقوقی کشور را نادیده گرفته، به گونه ای قواعد مسلم حقوقی را نقض می کنند که دانش آموختگان حقوق به شک و تردید افتاده، مبادا مقررات و قواعدی که در دانشکده ی حقوق خوانده اند یک شبه تغییر کرده، از دانش روز عقب افتاده اند!! شاید هم تولید چنین برنامه هایی، حساب شده و با فکر قبلی جهت جذب مخاطب است که در این وانفسای کمبود سوژه ومخاطب ،فکر معقول و بهانه ای موجه است!

حتما تولید کنندگان چنین برنامه هایی با خودشان فکر کرده به این نتیجه رسیده اند که چطور سجاد غریبی می تواند با عنوان جعلی هالک ایرانی بدون کمترین شایستگی در ورزش به تیتر یک خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها تبدیل شده ، تصاویرش در فضای مجازی به سرعت نور وایرال می شود پس چرا ما از چنین ترفندی در جذب مخاطب استفاده نکنیم؟ بر فرض که با تولید چنین برنامه هایی بخشی از حقوق شهروندی نادیده گرفته شده،رفتار مجرمانه ای هم رخ دهد،مهم جذب مخاطب است و تولید برنامه که برای‌ حصول این مهم،هدف وسیله را توجیه می کند!

برخی برنامه های رسانه ی ملی سبب این تصور شده که گویی،کشور دارای دو نهاد قانونگذاری است،یکی همان پارلمان و مجلس و دیگری هم صدا و سیما!

به راستی در رسانه ی ملی چه خبر است که پس از تولید مجموعه ی فاجعه بار آقای قاضی و پخش گزارش پرونده ی سپیده رشنو حالا نوبت به تیتر شدن سجاد غریبی رسیده تا با اقدام نسنجیده ی برنامه سازان ورزشی شبکه سه و انتشار این خبر که به محض ورود سجاد غریبی به فرودگاه وی را بازداشت می‌کنند ، مقدمات دیده شدن بیش از پیش این هالک مجعول و مبارز بی عُرضه را فراهم آورند.

بنا به کدام مستند قانونی و توجیه رسانه ای، چنین خبری را منتشر می کنید؟هیچ فکر کرده اید با پخش چنین گزارشی به مسابقات غیر رسمی و شخص مورد نظر هویت رسمی می‌دهید؟!

یک نفر به این خیال خام که تنها فاکتور ورود به رینگ و میدان مبارزه افزایش وزن است و هیچ فاکتوری جز تورم چربی ها و کُلفتی بازوها (ولو با فتوشاپ ) برای مبارزه نیاز نیست ، خودش را در قالب ورزشکاری جسور و مبارزی همه فن حریف دیده،با عنوان مجعول هالک با هر هدف و منظوری ولو دیده شدن، در یک سری مسابقات غیر رسمی شرکت کرده،هوک اول به دوم نرسیده ناک اوت می شود !!کدام رفتار وی منطبق بر رفتار مجرمانه است که مستحق بازداشت و انتشار خبر آن در رسانه ی ملی است.

تا به امروز هر آنچه از سجاد غریبی منتشر شده،موید این موضوع است که در رفتار و کردار وی هیچ نشانه ای از مرام و مسلک ورزشکاران دیده نشده ،در هیچ یک از مبارزاتش خبری از شجاعت و شهامت یک مبارز واقعی نیست که یقینا چنین رفتاری نکوهیده و ناپسند است اما بی عُرضگی و حتی برخی بداخلاقی های وی جرم نیست.

کاش خبرنگار محترم برنامه ی ورزشی شبکه سه پیش از اظهار نظر راجع به عملکرد سجاد غریبی نگاهی به ماده ۲ قانون مجازات اسلامی می کرد یا راجع به تعریف جرم و رفتار مجرمانه ی منجر به بازداشت، اندکی در فضای مجازی جستجو می کرد تا مرتکب چنین اشتباه فاحشی نشده،مرزهای قانون و قواعد حقوقی را جابه‌جا نمی کرد.

ختم کلام اینکه، مدیران محترم رسانه لطف کرده ،برای یکبار هم که شده برای تولید چنین برنامه‌ هایی با کارشناسان ذیربط مشورت کنید البته نه آن تیم کارشناسی که مدعی هستید محتوای سریال آقای قاضی را پشتیبانی می کند بلکه کافی است با یک دانشجوی ترم ۲ رشته ی حقوق که دروسی مانند مقدمه ی علم حقوق و جزای عمومی ۱ را پاس کرده مشورت کنید تا به شما بگوید، سجاد غریبی مرتکب جرم نشده بلکه این شما هستید که با انتشار چنین خبری مرتکب خطا شده ، با پول بیت المال گزارشی تهیه کرده اید که خروجی اش تبلیغ سجاد غریبی و دیده شدن وی است.

*وکیل دادگستری- شیراز

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس مهدوی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 1
    وکیل گرامی.الان خود شما هم مرتکب خطای صداو سیما شدی. شما مطلب نوشتی و من هم خوندم.دیگران هم همنطور. واسه یه آدم بی ارزش تفکر کردی و مطلب نوشتی. همه ما باید یاد بگیریم که واسه اینجور اشخاص بی ارزش نه فکر کنیم نه بها بدیم و نه مطلب و گزارش تهیه کنیم.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    بابا نباید اینقدر این هالک پلاستیکی رو گندش کنن. یابو ورش میداره.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    این رسانه میلی هست
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 0
    چو ناکس در ده کد خدایی کند کشاورز باید گدایی کند
  • مجید IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    صد درصد خبرگزاریهای جعلی برا پول دراوردن از یه ادمی گه معلوم نیست وجود دارد هالک ایرانی ابرو ببر هر روز تیتر میکنند باید محاکمه شوتدخبر گزاریهای دروغین
  • محسن IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    دم آقای وکیل گرم، آخه سجاد غریبی عددی نیست که کسی راجع بهش حرف بزنه
  • ناشناس IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    عوض اینکه ببینند کدام ارگان به غریبی مجوز ورود به مسابقات برون مرزی رو داده میخوان ورزشکار بی عرضه رو بگیرند وقتی پارلمان مون این باشه میخواهید قانون و مجری و خبر سازش کی باشه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    اخه کارگردان درست و حسابی که واسه تلویزیون نمونده همه رو فراری دادند این مسئولین دلسوز
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 0
    صدای حقوقدان هاهم دیگه در آمد
  • الم IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 1
    شما هم ادعا خالی هستین
  • US ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 0
    کجا سراغ دارید رسانه میلی از کارشناس خبره استفاده کرده باشداصلن نخبگان در کجای تلویزیون یا هر جای دیگری دیده شده اند خدایا تو گواهی
  • محمد IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 0
    لعنت خدا بر اونایی که این دختر بی گناهو شکنجه کردن اگه خیر دیدی لعنتی
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 3
    به این دلیلی میگویم علیه صدا و سیما در حال عقده گشایی هستید نه انتقاد که نه لحن مشفقانه ای دارید، نه حتی توجه میکنید که دانشجویان بیسوادی که خود شما با نمره های کیلویی تبدیل میکنید به لیسانی و فوق لیسانس قرار است بشوند وکیل و قاضی و مشاور حقوقی صدا و سیما خود شکن آیینه شکستن خطاست
  • محمد رضا احمدی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    با کمال تأسف دیشب فیلم قاضی را دیدم ، نه رفتار ونه گفتار قاضی شبیه قاضی بود و نه رفتار خواهان و خوانده درست بود یک تاتر من در آوردی که کسانی که دادگاه رفتند به راحتی متوجه می‌شوند که ای فیلم فیک است و فقط پول بیت‌المال را نفله کرده اند