۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰

کدوی کارامل شده و خوراک بادمجان با پنیر مازورلا و پارمزان دو غذای محبوب پبرمردهای کالیفرنیاست.

کدوی کارامل شده، یکی از غذاهای خوش طعم است که با دو ورژن رژیمی و عادی تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه این غذا عبارت است از دو قاشق غذاخوری کره بدون نمک؛ یک کدو به اندازه نزدیک یک کیلوگرم که به برش های 2 سانتی متری بریده شده؛ نیم فنجان آب مرغ کم نمک قوطی یا خانگی؛ نیم فنجان آب و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای است.

روش تهیه
کره را در ماهیتابه بزرگی با حرارت متوسط بالا داغ کنید . کدو را بریزید و گاهی هم بزنید تا قهوه ای و طلایی شده و با فرو کردن چنگال نرم شده باشد.

سپس آب مرغ ، نیم فنجان آب و شکر قهوه ای را اضافه کنید و حدود ۶ دقیقه بپزید تا وقتی که آب آن تمام شود و کدو به طور خوبی حالت کارامل شده پیدا کند. سپس از روی حرارت بردارید و نمک و فلفل بزنید .

برای رژیمی کردن این غذا، کره و شکر آن را حذف یا بسیار کاهش دهید. در این حالت، کدو را با اندکی آب طبخ کنید.

خوراک بادمجان با پنیر مازورلا و پارمزان

این خوراک بادمجان با سُس بشامِل کم چربی  تهیه می شود. سُس بشامل میان لایه های بادمجان قرار می گیرد و پنیر روی سطح آخر.
مواد لارم برای طبخ این عذا عبارت است از  یک بادمجان دلمه ای به وزن تقریبی یک کیلوگرم که به برش های 3 سانتی متری از پهنا ورقه شده باشد؛  یک قاشق غذاخوری روغن زیتون؛  نمک و فلفل ؛یک فنجان شیر بدون چربی ؛ سه قاشق غذاخوری آرد ؛دو دانه سیر خرد شده؛ یک فنجان سُس مارینارا با کیفیت خوب؛نصف فنجان پنیر مازورلا کم چربی و رنده شده و یک سوم فنجان پنیر پارمزان رنده شده

روش تهیه
درجه حرارت فر را روی ۴۵۰ بگذارید و پنجره فر را در قسمت بالا قرار دهید. بادمجان های ورقه شده را در دو سینی لبه دار بچینید و در فر بگذارید. با بُرس دو طرف بادمجانها را روغن بمالید، نمک و فلفل بزنید و بپزید تا قهوه ای شده و نرم شود (حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه) . در ضمن پختن، بادمجانها را یکبار برگردانید و سینی را بگردانید تا همه طرف آن پخته شو

در مرحله بعد، برای آماده کردن سس بشامِل، در کاسه متوسطی یک چهارم فنجان شیر، آرد و سیر خرد شده را مخلوط کنید و به آهستگی بقیه سه چهارم فنجان شیر و یک فنجان سُس مارینارا را اضافه کنید و به جوش بیاورید. ۲ تا ۳ دقیقه آهسته بپزید تا سس صورتی رنگ و غلیظ شود.
سپس مقداری از سُس آماده شده را در ته ظرف مستطیل گودی بریزید. روی سس یک درمیان، بادمجان پخته شده بچینید و سُس صورتی بریزید.

در پایان، روی ظرف را با پنیر مازورلا و پارمزان رنده شده بپوشانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرخ DE ۲۱:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
    0 0
    با سلام به نظر می رسد این غذای بادمجان با پنیر را بایستی آخر سر به مدت حدود بیست تا سی دقیقه در فر قرار داد