باید به دختران‌مان آموزش دهیم که همزمان با درس خواندن، ازدواج کرده و در بحث ازدواج نیز به تکالیف خود بیشتر توجه کنند تا بحث حق و حقوق.

به گزارس ایسنا، سرپرست مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری خبر داد که به احتمال زیاد این مرکز به معاونت تبدیل می‌شود.

خانم سجادی در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران در شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به این ‌که هنوز رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری معرفی نشده است، گفت: تا آنجا که من شنیده‌ام در حال حاضر ساختار مرکز زنان در حال تغییر و تحول است و طبعا اگر بخواهند این مرکز را به معاونت تبدیل کنند، وقت می‌برد.

وی افزود: در ابتدا باید ساختار را مشخص و بعد مسوول مربوطه را معرفی کنند.

سجادی در بخش دیگر سخنانش در مورد رعایت اخلاق‌گرایی از سوی رسانه‌ها گفت:‌ رسانه‌های ما باید در این زمینه کار کنند و بر اخلاق‌گرایی بیش از حقوق‌گرایی تاکید کنند، چرا که رسانه‌های ما همیشه بحث حقوقی را مطرح می‌کنند و در واقع به دنبال احقاق حق خود هستند و چندان به مسئله تکلیف و حق طرف مقابل توجه نمی‌کنند و این مسئله باعث می‌شود تکالیف خود را نادیده بگیرند و فقط به احقاق خود اکتفا کنند.

وی گفت: این مسئله حتی در مورد دانشجویان نیز مطرح است. دانشجو باید خود را همیشه مدیون استاد و مجموعه دانشگاه بداند و به این مسئله فکر کند که در برابر استاد و مسوولان اجرایی دانشگاه چه وظیفه‌ای بر عهده دارند.

سرپرست مرکز امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت توجه به هویت ملی زنان اشاره کرد و گفت: ما نباید در این مسئله صرفا به ارزش‌های غربی توجه کنیم و مقلد صرف باشیم. باید فرهنگ‌سازی کنیم و این بستر فرهنگی را ایجاد کنیم که زنان نقش موثری در جامعه دارند و خانواده را می‌سازند. ما باید تلاش کنیم زنان را با هویت اصلی‌شان آشنا کنیم، چرا که آن‌ها تربیت نسل آینده را بر عهده دارند.

وی گفت: اگر زنان هویت خود را از دست بدهند دیگر توان تربیت جامعه را ندارند.

سجادی افزود: باید به دختران‌مان آموزش دهیم که همزمان با درس خواندن، ازدواج کرده و در بحث ازدواج نیز به تکالیف خود بیشتر توجه کنند تا بحث حق و حقوق. البته در کنار آن همسران آن‌ها نیز باید به این مسئله توجه کنند، اما اگر آن‌ها آن روی سکه را بیشتر ببینند و به تکلیف‌های خود توجه کنند، این زمینه فراهم می‌شود که حق طرف مقابل نیز ادا شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۵
    3 0
    نويسنده اين مطلب چند ساله است؟آقايان نمي توانند شرايط جوانان امروزه را درك كنند و فقط شعار مي دهند!هنوز با افكار10 الي 30 سال قبل مديريت مي كنند و نظر و ايده مي دهند و طبيعتا" با اين وضعيت به هيچ راه حلي براي حل اين بحران نمي رسيم البته اگر آقايان به فكر حل اين معضل باشند!آقايان به فكر مسائل ديگر مي باشند!!!
  • بدون نام US ۲۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
    2 2
    بابا اين خانمها تو ايران فرصت طلب شده اند. آقايان بيچاره فقط تا فارغ التحصيل شدند بايد بروند سربازی و راه را برای آنان باز کنند و در نهايت هم پس از فارغ التحصيلی فقط تون انجام کارهای معمول و روتين را دارند و توان انجام چندين کار و کارهای پيچيده را ندارند و فقط مدعی می باشند.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    2 1
    آقایان چطور آقایان همه ش باید به حقوقشان توجه کنند؟ کسی نباید به دانش آموزان پسر چیزی یاد بدهد؟