۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۲

همزمان با سقوط بازارهای مالی وقیمت نفت، طلا گران شد.

گروه اقتصاد: بازارهای مالی آسیا  اروپا در جریان معاملات امروز خود با سقوط شاخص ها مواجه شدند تا شاخص جهانی MSCI برای نهمین روز متوالی کاهش یابد. در همین حال بازار سهام در آمریکا به دلیل انتشار گزارش های منفی از روند فعالیت دو شرکت مهم معدن انگل و شرکت لاستیک سازی بریجستون به افت شاخص ها تن دادند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بلومبرگ، بزرگترین تولید کننده پلاتین از کاهش 12 درصدی فروش خود خبر داد. مدیران معدن انگل همچنین از تعدیل 19 هزار نیروی کار خود سخن گفته اند. همچنین بزرگ ترین تولیدکننده تایر خودرو از تحقق 71 درصد از سود پیش بینی شده خود خبر داد.

بر این اساس شاخص MSCI بیش از 1.3 درصد کاهش یافت. در 9 روز گذشته این شاخص 11 درصد کاهش یافته است. همچنین شاخص کل بورس توکیو امروز به پایین ترین سطح از 1984 تا کنون رسید. شاخص داوجونز هم به پایین ترین حد در 5 سال گذشته تنزل کرد.

در همین حال و با تعمیق رکود اقتصاد جهانی قیمت هر بشکه نفت خام تحویلی در ماه مارس بیش از 1 دلار کاهش یافت و به 38 دلار و 42 سنت رسید. در مقابل بهای هر اونس طلا امروز تا 987 دلار و 71 سنت صعود کرد. این بیشترین بهای ثبت شده طلا در 7 ماه گذشته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =