۳۳ نفر
۱۶ دی ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۹
مدافعان قانون حجاب و عفاف مشکلشان چیست

باز این شبه انقلابی ها راه افتاده اند که: وا اسلاما و وا اخلاقا! چه نشسته اید که مشتی کافر حربی دارند آبروی ایران اسلامی را بر باد می دهند. دعوا ظاهرا بر سر قانون حجاب و عفاف است اما چون نیک بنگری حجاب و عفاف بهانه است. مشکلِ بنیادینِ شبه انقلابی ها «ظاهر بینی» و «ساده انگاری» است.

آن چه برای آن ها مهم است ظواهر است. عقلشان دقیقا به چشمشان است. آن هم چشمی که درست و درمان کار نمی کند. چشمی که شرمندگی میلیون ها ایرانی را از سفره ای که روز به روز کوچک تر و کوچک تر می شود، نمی بیند. چشمی که فروپاشی بنیان های اخلاقی را نمی بیند. چشمی که کپرهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خوزستان و کرمان و کهکیلویه بویراحمد را نمی بیند. چشمی که خود سوزی دختران ایلامی و دیشموکی را نمی بیند. چشمی که میلیون ها خانواده گرفتار اعتیاد را نمی بیند. چشمی که غیب شدن بیست میلیون لیتر بنزین در روز را نمی بیند. چشمی که قطع هزاران درخت را به دست مدیران مدعی ارزش ها نمی بیند. چشمی که کوه خواری و زمین خواری و اختلاس های حیرت آور را نمی بیند. این چشم خیلی چیزها را نمی بیند اما در عوض دختران کم حجاب و شل حجاب و بی حجاب را می بیند. خوب هم می بیند. و چون غیر از این چیز دیگری را نمی بیند خیال می کند وظیفه ای جز مبارزه با بی حجابی ندارد اما از آن جایی که ساده انگاری جزو ذات اوست فکر می کند راه مبارزه با همین موضوعی که او مهم ترین مسئله هستی انگاشته، بسیار ساده است. درست مثل مسائل دیگر.

همان طور که فکر می کرد می توان مسئله بیکاری هر نفر را با یک میلیون حل کرد. همان طور که فکر می کرد مسئله تحریم ها را صرفا با بابک زنجانی می توان از بین برد. همان طور که فکر می کرد پرونده معظل بیکاری جوانان روستایی را با به راه انداختن نهضت جهانی تولید چوب بستنی می توان بست. شبه انقلابی یا خودارزشی پندار یا هرچه شما اسمش را می گذارید نه چیزی از مصلحت می فهمد و نه درکی از شرایط و اولویت بندی مسئله دارد. چیزکی شنیده است از دکتر علی شریعتی که: «همیشه حقیقت را پای مصلحت قربانی کرده اند» اما به دلیل همان ظاهر بینی و ساده انگاری ذاتی، فهمی از حقیقت و مصلحت ندارد. به همین دلیل در مقابل فساد آشکار فلان آقا و دزدی علنی بهمان بزرگوار، پای مصلحت را وسط می کشد و چیزی از حقیقت بر زبان نمی آورد اما پای شال و روسری دختران سرزمینش که به میان می آید همه را به مصلحت اندیشی و حقیقت گریزی متهم می کند. گویی همه اولیا و انبیای الهی آمده اند تا همین یک قلم قانون حجاب و عفاف را در جامعه پیاده کنند و بروند پی کارشان.

جالب این که در این فقره، چنان هم از قانون دم می زنند که گویی روح افلاطون و کانت در آن ها حلول کرده است. نمی دانم دچار آلزایمر سیاسی اند یا نفعشان در بی حافظگی است. از یاد برده اند قانون ماهواره را. قانونی که هنوز قانون است اما از قانون گذار گرفته تا آن هایی که باید به قانون گردن نهند هیچ کس آن را مراعات نمی کند. یادشان رفته که تا چند سال پیش بر در و دیوار خیابان ها و کوچه های شهر این شعار زشت خودنمایی می کرد:« آوردن ویدئو به خانه به منزله آوردن فواحش شرق و غرب به خانه هاست». یادشان رفته جمعیت کثیری را وا می داشتند تا فریاد بزنند: «زنی که حجاب نداره شوهرش غیرت نداره» و با این شعارهای به شدت تاثیر گذار لابد توقع داشتند مردان بر سر غیرت بیایند و حجاب مورد نظر حضرات را به زنانشان تحمیل کنند. نتیجه آن شعارهای کوبنده را همگان دیدند به جز همین جماعت قلیل همیشه عصبانی که نگاهشان به قول اخوان: جز پیش پا را دید نتواند. به نام قانون اغلب مردم ایران را قانون گریز و قانون شکن کردند و دروغ و ریا را به سرعت نور در کشور رواج دادند تا سخن خواجه شیراز بعد از قرن ها بار دیگر در این سرزمین تحقق یابد:

در میخانه ببستند خدایا مپسند

که در خانه تزویر و ریا بگشایند

کد خبر 2006453

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 🌱 IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    87 4
    اصلا چنین جماعتی وجود ندارد جناب سید بزرگوار، شما نیز بهتر می‌دانید که جماعت سایبری دو شیفت مجازی و خیابانی دارند.
    • نادر IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
      1 0
      این حضرات اگر قانون نویسند و دلسوز مملکت، برند قانون تعارض منافع را تکمیل و اجرا کنند که در تمام کشورهای پیشرفته به عنوان یکی از مترقی ترین و مهم ترین قوانین هست و جلوی بسیاری از فسادها و رانت ها را میگیره. می دونید قانون تعارض منافع تو کشور ما فقط یک برگه هست که تازه همونم اجرا نمیشه. در حالی که در کانادا این قانون بیشتر از ۲۰۰ صفحه است و با دقت و سخت گیری تمام اجرا میشه. چون قانون تعارض منافع جلو مفت خوری و فساد و رانت آقایون را میگیره. حالا چسبیدن به یه قانون من درآوردی جعلی و بحران آفرین. تحریم و فقر و تورم۶۰ درصدی و هزار بدبختی دیگه کشور و مردمو ول کردی قانون حجاب مینویسی!!!!؟؟؟؟ قسم حضرت عباستو قبول کنم یا دم خروس را!!!!؟؟؟؟
  • حسین IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    174 4
    سلام زمان امام علی علیه السلام هم کسانی بودند که در نماز سوره بقره را قرائت می‌کردند اما زن معتقد به ولایت علی علیه السلام را که باردار بود سلاخی میکردند این خوارج مسلکان برای این که یه خرما بدون اجازه صاحب باغ از روی زمین برداشته بودند ساعت ها اشک می‌ریختند اما جنین زن را زنده زنده از شکمش بیرون می آوردن الان هم برای چند تریلیون دلار که به کشور ضرر زده اند ککشان نمیگزد اما برای موی دختر بی‌حجاب و گذاشتن پای چپ یا راست در رفتن به دستشویی بی نهایت دقت میکنن اینها از نتانیاهو بیشتر به اسلام ضربه زده اند
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      60 1
      آفرین بر تو
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    106 3
    مطلب محشر و منطق عالى.. وجودت پايدار و قلمت برقرار..
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    132 2
    اگر قرار بود مسائل شرعی، به قانون تبدیل شوند و با بگیر و ببند و لایحه و طرح، مسئله حل می شد، دیگه چه احتیاجی به تبلیغ دین بود؟؟؟. چه نیازی به پیامبر بود؟؟؟ چه نیازی به شرع بود؟؟ از همون ابتدا کار را می سپردند به نظام و نظامی گری و بگیر و ببند. ما که نفهمیدیم، دین تبلیغی هست یا تحمیلی؟ اگر قرار هست تحمیلی باشه پس فلسفه اختیار چی میشه. بهشت و جهنم دیگه چه معنایی داره؟ می گن توی این یک مورد استثناء هست. مورد حجاب رو عرض می کنم، می گن که حجاب دامنه تاثیر اجتماعی داره پس فرق می کنه. اگر دامنه تاثیر اجتماعی رو هم در نظر بگیریم باز درجه اهمیت مشکلات اقتصادی، بی کاری و فساد خیلی فراتر از حجاب هست. حداقل یک اولویت بندی بکنید اول به اونها رسیدگی کنید
    • سارا IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      48 1
      احسنت و آفرین به درک بالای شما دین زوری بهشت زوری
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      35 1
      کمااینکه شرع مقدس برای عدم التزام عملی به حجاب هیچگونه مجازاتی تعیین ننموده است.
    • سید IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
      3 0
      مشخصا اذعان میکنند که تبلیغات و هزینه های میلیاردی از جیب بیت المال برای پرورش مبلغان دین در چندین دهه نتیجه نداده که هیچ بدتر هم شده .حالا چکار کنیم زور بگیم شاید شد .کمی در کار خود تامل کنند بد نیست ....
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    147 4
    پایداریچی‌های ناپایدار نفس ایران رو بریدن
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      0 0
      پایداری کجا بود عزیزم . این نام ها فقط آدرس غلط دادن به من و شماست تا خونه اصلی را پیدا نکنیم
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    96 1
    مطالب کاملا واضح و گویا هست لکن مغزهای زنگ زده پوسیده توان فهم این موضوعات را ندارند و فرجام محتومشان یا سقوط سنگین است یا از شدت غصه دق کردن
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    61 5
    عالی بود اقا عبدالجواد
  • علی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    98 2
    1 نکته ای در مورد قانون ،تو افریقای جنوبی اپارتاید قانون بود ،چرا بهش اعتراض کردیم واعتراض کردن؟؟قانون بوده دیگه برده داری هم قانون بوده زمان خودش بت پرستی هم قانون بوده سال 57 حکومت نظامی هم قانون بوده ووووووووووو مگه هر چیزی ک اسم قانون روش بذارن وحی منزله؟
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      5 82
      جان مادر خودت و بقیه براندازهای پایِ منقلِ عینطرنطِ عاذاد از مثال های جدید استفاده کن، سوراخمون کردید با این مثال. در ضمن چرا سرِ مثلا FATF میشه نمیگید این هم مثلِ قانونِ اپارتاید! هنوز تو دستگاه کپی تون این فقره رو نچپوندن؟
    • علی IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      27 0
      بازم جواب ندادی ،فحاشی کردی سوال خیلی ساده هست هر قانونی منطقیه ؟
    • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      25 0
      در مورد fatf میشه مودبانه توضیح بدی چند تا کشور در دنیا قبولش نکردن ؟ اسمشون و لطفا بنویس
    • شهروز IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
      3 0
      علی آقا این دوست عزیز که اسم نداره ، انقدر از فضای آزاد و دموکراسی نفرت داره که اینترنت نیم‌بند ما رو با این املا می‌نویسه تا بهش فحش داده باشه ! انتظار ادب و گفتگو از این جماعت داری ؟
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    6 164
    تا 10 سالِ پیش و قبل از شروع شدنِ پروژه موساد و سیا از طریقِ مسیح علینژاد و رسانه ها، برای برخی از ملتِ منگل و عقب افتاده داشتنِ روسریِ نیم بند مورد بسیار روتینی بود و اصلا فکری به غیر از اون تو کله شون نبود(درست مثل تقریبا تمامی شهروندانِ کشورهای غربی که اصلا چیزی به غیر از مزخرفاتِ القا شده غربی ها تو کله شون نیست) اما با القائات صورت پذیرفته، یکدفعه شاهد عباراتی مشمئزکننده و به شدت عقب افتاده مانند «پوشش اختیاری از حقوق اولیه است» بودیم و این برخی ملت منگل، به طور کاملا خودجوش و مردمی پی به این اراجیفِ ازلی و ابدی بردند و برای چنین مزخرفاتی، شروع به جفتک اندازی هم کردند
    • مهران IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      74 2
      منگل تویی اسکل خان. کل مشکلات عالم حل شده فقط سفت بستن روسری مونده بود. برو ببین اونا دارن هوش مصنوعی میسازن و میرن فضا بعد امسال شما دنبال روسری و موجود زنده رو تو تلویزیون نشون ندیم ، کفره و ... هستن. بابا شما مغز محترم مشکل داره. یه سری به دکتر بزن برات خوبه.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      61 0
      جناب! حتی اگر شما به این مساله که گفتین اعتقاد دارید، اجازه ندارید با این ادبیات با بقیه صحبت کنید. منگل، جفتک اندازی؟ اعتقاد هر کس یا درسته یا غلط. اگر درسته که هیچ، اگر غلطه هم کسی اجازه نداره بهش بی ادبی کنه، منطقی صحبت کنید.
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      41 0
      بدخواه وطن و هم وطن! از خشکه مذهبهای بدهن! مایه نگذار . . .
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      65 1
      قبل از اینکه به مسئله حجاب برسیم باید اول تکلیف جنابعالی و هم قطارانتون رو روشن کنیم که آیا به حق مردم برای تعیین سرنوشتشون التزام دارید یا نه. ابتدا باید اکثریت زمام کار رو به دست بگیره و اقلیت دست از زورگویی برداره تا بعد بشینیم حرف های شما رو بشنویم.
    • علی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      51 0
      منگل اسم یک نقص مادرزادی با همون سندروم داون هست و در بسیاری از خانواده ها چنین فرزندانی وجود داره و کسی که از این بیماری بعنوان فحاشی و توهین استفاده میکنه ، بی نهایت بیشعور و رذل و کثیف هست و از دایره انسانها خارجه
    • مهران IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
      0 0
      همین گفتار شما که از مغز و تفکر متحجرتان تراوش می کنه و البته که رفتار شما هم از همین شعور بسیار پایین نشات می گیره ! نشون می ده که دشمنان ایران، نفوذی ها و جاسوسانی که کمر به نابودی فرهنگ و تاریخ کشور عزیزمان بسته اند، خیلی خوب پیدای تان کرده اند و به هدف زده اند! عزیز من شما با این طور گفتار و نوشتار، فقط میزان و مقدار بسیار پایین درک و فهم خود را به نمایش گذاشته ای! به خدا دین و مذهب و خدا و پیغمبر نیازی به حمایت تو (خاله خرسه) ندارد. بیش از با سوء استفاده از دین به مردم توهین نکنید.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
      0 0
      واقعا متاسفم برای اینکه با امثال شما تو یه کشور زندگی میکنم... عبارت مشمئز کننده و عقب افتاده؟!!!! عقب افتادگی دقیقا برعکس این موضوعه. این که میخواید (در این مورد خاص) زن رو تو پستو نگه دارید میشه عقب افتادگی، نه اینکه بگی پوشش اختیاریه. این بخش هم به آقا یا خانمی که 14:29 نظر دادن عرض کنم که امثال ایشون و سایر سایبری ها به صرفه ای که براشون داره اعتقاد دارن. منطق خیلی سرشون نمیشه
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
      0 0
      با علی موافقم شعور خیلی خوب چیزیه که این جماعت ندارند
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
      0 0
      جماعتی قلیل اما صاحب قدرت و ثروت و رسانه ، با بی تدبیری و افراط گری طالبانی ضمن نابودی یا غارت منابع کشور، چهره ایران را در دنیا تخریب و 80 میلیون ایرانی مخالف را به گروگان گرفته اند
  • محمود IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    48 4
    سلام سید جان.. چه زیباست حقیقت...
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    40 1
    نَـــــــــه ! مُــــشــــــکـــــــل خاصی نداریم !! بیکاریم، گیر میدیم به مـــــــــووو! قبلا داشتیم موهایی رو که مثل فَـــــــنَـــــــــــررر لول شده بودنُ صاف میکردیم، حالا اومدیم موهایی رو که پَــــــخــــــشَـــــــن تو هــــــــوا جمع میکنیم. خیلیـــــــــیَم کِـــــیْــــــف داره. کار دیگه ای بهمون بِدن، اینم ول میکنیم، میریم میچسبیم به اون. کل داستان همینه داداش، بهرصورت میخوایم پــــــووول دربیاریم، ما هم زندگی کنیم!
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      15 1
      دایی معلومه نون بازو و فکر و سعی و تلاشُ خوردن خیلی سخته و فشار میاره بِهت که ترجیح میدی بِری بچسبی به موی ملّت، نونِتُ از اونجا دربیاری، آره؟ تا آخر می مونی دیگه، آره؟!
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      16 1
      عجب! الان که همه بازارا خوابیده کسی پول پیدا نمیکنه، ولی ظاهرا بازار مو خوب سکه سْ که براش دارن قانونم میزارن. داداش اگه آشنا داری دست مارو هم بگیر بجا بساط کردن، بزنیم تو کار پخش و جمع مو! اینجور که تو میگی از توی مو هم نون درمیاد! ما همیشه فکر می کردیم بعضی وقتا ممکنه از توی نون، مو دربیاد !! نگو برعکسش توی مو، خوب آب و نونی دارن واسه اونایی که دست اندرکار موووو اَن....
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    9 123
    ای کاش یک مقاله در دفاع از حجاب می نوشتید تا در روز قیامت شرمنده نباشید. امروزه همه از فقر صحبت می کنند. از سازمان ملل گرفته تا کوچه و بازار. از مسلمان تا لیبرال. همه در مبارزه با فقر متفق القول هستند. فرصتی پیش آمده تا نسبت به یکی از احکام خدا موضع گیری کنیم.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      3 44
      امیدوارم برای جناب موسوی، اینجور اباطیل نویسی حداقل نون داشته باشه!
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      41 2
      خدا انسان را آزاد خلق کرده و بهش اختیار داده و در مقابل خواسته هایی از انسان داره و انجام و یا عدم انجام آن کارها فقط به او مربوط است. مثل نماز ،روزه، حج، پرداخت خمس و زکات و همچنین حجاب بابتش به هیچ شخصی نباید پاسخ داده بشه الا خداوند و در قرآن هم هیچ حدی براش تعیین نشده و در مقابل مجازات و حد کسی که معترض جان و مال و ناموس مردم است کاملا معلوم است . در کدام کشور اسلامی برای پوشش مردم قانون وضع کردن که حالا در ایران چند نفر خودشون را بالاتر از همه فرض کردن و توهم رسالت دارن و به نمایندگی از خدا به زور میخوان پوشش برای ملت تعیین کنن؟ حجاب اجباری نیست این رو بفهم
    • ح IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      31 1
      نه اخوی. فرصت رانت و اختلاس رو دارن از حضراتی که سنگشون رو به سینه میزنی میگیرن شروع کردن به نق و نوق. شما خیلی نگران احکام خدا هستی میتونی در مورد احکام باغ دزدی یا چای دزدی موضع بگیری. میتونی از حکم گناه عالم سوز دروغ نهی از منکر کنی. از بین تمام احکام خدا گیر دادین به فروع دین و اصل دین رو قی کردین؟ برو اخوی این دام بر مرغ دگر نه. درضمن از اونجایی که اصلح موردنظر هیچوقت قرار نیست رئیس جمهور بشه همیشه فرصت چوب لای چرخ گذاشتن رو داشتین.
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      0 0
      شما اگه خدا رو می‌شناختید و اعتقادی به خداوند بخشنده و مهربان بداشتید ،حال و روز ملت و مملکت اینگونه نبود ،البته شاید هم بشناسید و اعتقادی راسخ داشته باشید ولی چیزیکه مسلمه اینه که خدای شما با خدای ملت یکی نیست
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    52 3
    افرین جناب موسوی
  • یعقوب IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    5 101
    به نظر بنده قانون حجاب وعفاف رمورد حجمه قرار ندهید همه چیزهای گفته شده آق سید محل بحث است قانون قانون است همه از قانون حرف می‌زنند ولی قانون رعایت نمی کنند شما آقا سید باقانون حجاب مشکل داری نه دلسوز هستی نه به فکر مردم هستی قانون را دربین مردم تخطئه نکن همه قوانین محترم است یکی را فدای یکی نکنیم روشنگری ازدست نمی‌آید حداقل گمراه نکنید
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      47 1
      قانون را برای مصلحت مردم و به خواست اکثریت جامعه مینویسند .وقتی ده نفر نماینده که حتی رای 5% از مردم را ندارند ، قانونی بر اساس تفکرات و سلایق خودشان مینویسند و احتمال قریب به یقین بخشی رای دهندگانشان هم آن را قبول ندارند چرا جامعه باید از آن پیروی کنه؟ چون تصویب و اسمش قانون شده ؟ مگر این قانون وحی منزل هست؟ میگین حجاب حکم خدا هست خداوند می‌فرماید لااکراه فی الدین و حتی به پیامبرش میگوید وظیفه تو فقط تذکر است . چرا باید نماینده مجلس به مردمی که ظاهراً وکیل آنهاست تحکم و اجبار کنه ؟ این حق رو از کجا آورده؟ التماس تفکر
    • ح IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      38 1
      چقدر شما امسال قانون مدار شدین همتون. واسه همینه که بدون کسب مجوز جکع میشین تو خیابون معرکه میگیرین؟ تو قانون شما نیومده که هر ایرانی باید بتونه آموزش و بهداشت لازم رو دریافت بکنه؟ نیومده که باید باغ دزد رو بگیرن زندانی کنن؟ تو قانون شما روزنامه ای که دروغ و تهمت به آبروی مسلمان میبنده چه حکمی داره؟ ریا کاری هم حدی داره اخوی.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
      1 0
      برده داری هم قانون بود!!!! قانون خوبی بود؟!! FATF هم قانون است. قانون بدی است؟!! چرا یک بام و دو هوا هستید امثال شما؟!!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    24 1
    قلمت طلا
  • مهران IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    24 1
    سلام با احترام به مقاله نوشته شده و بسیار عالی آقای موسوی. حقیقت همونجور که بدن بیمار میشه یا روان یا موارد دیگه. مغز هم بیماریهای خودشو داره. تحجر ، تعصب ، جزم اندیشی یا دگماتیسم ، افراطی گری ، واپس‌گرایی ، اینا همه بیماریهای مهلکی هستند که متاسفانه خود فرد هم مثل بیماریهای روانی اون رو قبول نداره. به همین دلیل هم درمان این افراد بسیار مشکله فقط باید گفت خدا شفا شون بده و یه کم شعور ناقابل به این بندگان مظلوم عطا کنه. قضیه اینه که ما خیلی به طور فاجعه مشکل فکری داریم. بد نیست بدونید که الان که عصر ارتباطات هست همه دنیا دارن ما ایرانی‌ها رو مسخره میکنند. حق هم دارند. میتونید برید تو اینترنت خودتون ببینید. بعضی مسائل آنقدر فاجعه هست که اصلا نمیشه چیزی گفت. خدا نور هست و واسعه. امیدوارم از نور خودش به این مغزهای تاریک بتابونه بلکه از جمود و بستگی و تنگی نجات پیدا کنند. خدا اوج کمال و آزادی و محبت و روشنی هست این رو فراموش نکنید. این چیزها از خدا نیست. بلکه عکسش هست. خدا همه ما رو نجات بده. آمین.
    • حسین IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      0 7
      هموطن گرامی زیبا از خدا نوشتی و فریبنده که از بندگان غیر متحجر و سالم روان و....خداوند حکیم هستی و چنان حکم صادر کردی که نعوذ بالله از خداوند هم جلو افتادی؟ مگر خندیدن و تمسخر دیگنران به قول شما معیار رفتار انسانی است و یا عفت و حیا برای زن و مرد منافاتی با پیشرفت های بشری دارد؟ لطفا مغلطه نفرمایید و چشمان زیبای خود را بر عواقب رقت بار بی حجابی و بی عفتی نبندید. هرچند که بنده نیز موافق قانونی و جبری شدن محض نیستم و جلوگیری از سایر رذائل اخلاقی را هم واجب می دانم
  • حسن IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    31 0
    نگرانند که کم کم حکومت را از دست بدهند
  • قمصری IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    29 0
    تندرو ها کشور رو به لبه پرتگاه بردند
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    35 1
    قانونی که آدم های بی سواد و بی دین نوشتن و کلی ایراد و ابهام داره نباید اجرا بشه ممنون از رئیس جمهور فهیم ایران من خودم با حجابم ولی با حجاب اجباری بشدت مخالفم
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    19 1
    از نظر شماها اسلام یعنی اینکه ملت دزدی کنن، همديگه بی احترامی کنن، حق همدیگه را بخورن، زنا کنن و بسیاری مسائل دیگه اگه از نظر شما این چیزها مشکلی نداره باید بدانی شما خیلی وقت هست از دین خارج شده ای، البته اصلا هم مهم نیست
  • رضا IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    17 1
    اینان همان انقلابیون انگلیسی هستند که با طرح و مشکلاتی که مردم دارند بخاطر کوتاهی در کارهای خود چنین طرح های بی پایه و بی قانونی که نه از فقه ونه از شرع چیزی نمی‌دانند و فقط تند روی در این مساعل که همان اسلام طالبانی میباشد که آرزویشان همانند فتح افغانستان فتح ایران هستند تا بدست حزب تند رو خود همان حزب طالبانی برسند که خون شهدا و از این افراد نخواهد گذشت و دامان‌شان را خواهد گرفت
  • مصطفی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    3 48
    اگر یه نفر رو از سال ۱۳۰۰ با ماشین زمان بیاری زمان حال وقتی زنان رو ببینه از حیرت دهانش باز میمونه حالا اگر الان با ماشین زمان ۱۰۰ سال جلو بری اگر همین وضع ادامه داشته باشه بین زن و مرد نمی تونی تشخیص بدی کی زنه کی مرده حالا این سید بزرگوار سرش رو مثل کبک بکنه تو برف
    • فرهاد IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
      0 0
      شما اگه دوست داری مثل سال 1300 زندگی کنی تشریف ببرید افغانستان
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    23 1
    مشکلشان ،سادیسم و زن آزاری و عقده قدرت و دائم التحریکی بیمار گونه است ..
  • vahab IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    1 28
    مشکل حجاب داشتن چیه؟؟ چرا از زن به عنوان ابزار نگاه میشه ؟
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      7 0
      اگه آزادی پوشش باشه مشکلی نیست همونقدر که یه زن آزاد هست روسری بذاره همونقدر هم یک زن دیگر حق داره روسری نذاره زن ها هم مثل مردها دوست ندارن روی سرشان به اجبار چیزی باشه این فرهنگ منطقه است که باعث میشه جایی 100 درصد بی حجاب و جایی با اجبار حکومت 100 باحجاب باشن
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      16 0
      مشکل حجاب نداشتن چیه؟ چرا فکر میکنی حق آزادی پوشش زن یعنی استفاده ابزاری از زن، بهترین مثال خانم مریم میرزا خانی که به حجاب اعتقادی نداشت ولی بهترین دانشمند، مادر و همسر بود.
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
      0 19
      حرف شما درسته، ولی آخه تو که مریم میرزاخانی نیستی بابا، تو یکی مثل میرزاخانی شو، وایسا به مملکتت خدمت کن روسری که نمی خواد بزاری هیچ، اصلا بیا بشین روی سَر من,! والا! الکی سفسطه نکن، فرد به درد بخوری برای جامعه که نیستی، هیچ، اُرد آبدوخیاری هم میدی خودتُ با میرزاخانی مقایسه میکنی. اگه میگن حجاب بزار برا خودت میگن ، برا من که نمیگن که. امنیت روانی و حفاظت فیزیکی خودت ٪۹۰ تأمین میشه با یِ حجاب ساده، اون ٪۱۰ هم همه جای دنیا حیوون روانی و سادیسمی وجود داره مختص مملکت خودمنم نیست.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    0 25
    این آقای همه چیز دان فکر می کند کسانی که مدافع حجاب هستند ثروتمندان هستند اما جالب این جاست که بیشترین اختلاسها زیرمیزی پزشکان رانت ها توسط مدافعان بی حجابی صورت می گیرد نمونه اش اغتشاشات ۱۴۰۱ که سرمایه داران پای کار اغتشاش بودند اما این آقا و دوستانتان وانمود می کردند که مردم!!! به پا خواسته اند
  • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    11 0
    خوابند وکیلان و خرابند وزیران برند به تاراج همه سیم و زر ایران
  • جواد IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام و عرض ادب خدمت همه بزرگواران، لطفا همه بزرگوارانی که در هر موضوعی نظر میدهیم، به هم توهین نکنیم، درست است مشکلات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی داریم و مهم هستند، مساله رعایت حجاب هم مهم است، و دستور دین اسلام و خداوند است که در قرآن فرموده است، حجاب دستور خداوند متعال است در قرآن، و وصیت نامه شهیدان اسلام و دستورات اهل بیت علیها سلام است
  • جواد IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام، بزرگواران همانطور که مسولین موظف به رفع مشکلات جامعه هستند، پیگیری مشکلات بی حجابی هم وظیفه داریم، نه فقط مسوولین حتی تک تک افراد جامعه، یه سوال از عزبزان دارم، چرا اینقدر از مساله حجاب فرار میکنیم آیا خداوند مهربان بدی بندگانش را میخواهد، که میفرمایند، چه مرد و چه زن حجابت را رعایت کن، حتما و یقینا خداوند داناست و میداند که میفرماید بنده من حجاب داشته باش، و بدانیم اگر امر به معروف و نهی از منکر در هر موضوعی که مشکل جامعه ایران و اسلام است نکنیم، فردای قیامت باید جواب خدا، اهلبیت و شهدا را بدهیم
  • گمنام IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
    0 0
    بخدامشکل مردم ۴تامو نیست بفهمین مشکل نبود امکان خریدهست. ایران فقط بسته به مومو. باباول کنیدتروخدا ببینین مردم دارن ازپا درمیان
  • تماشاگر IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
    0 0
    نماینده ای رو میتونید معرفی کنید که به دوندگی درخصوص جلوگیری و پیگیری رانت و اختلاس و تبعیض و حق خوری و ...... شناخته شده باشه ؟