۰ نفر
۲۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱

با وجود ادامه افت شاخص های بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته به مدد افزایش معامله نمادهای کوچک ارزش معاملات بازار سهام تهران رشد کرد.

گروه اقتصاد: فعالان بازار می گویند: افت 154 واحدی شاخص کل در4 روز کاری هفته ای که گذشت را باور کنیم یا رشد 48 درصدی ارزش کل معاملات سهام و 92.8 درصدی حجم معاملات را.
البته به اعتقاد کارشناسان، نقش نماد های کوچک در بازار دوم را می توان از دلایل این رشد دانست.
به هر رو در 4 روز کاری هفته گذشته 99 میلیون سهم به ارزش 196 میلیارد ریال در بورس و اوراق بهادار تهران معامله شد که نسبت به هفته ماقبل با رشد همراه بوده است.
هفته گذشته تقریبا همه صنایع حاضر در بورس با بد اقبالی مواجه شدند.دارویی ها از این شرایط مصون بودند که آنها نیز درهفته گذشته به جمع دیگر صنایع پیوستند.
البته 63 درصد از دارویی ها در دو هفته اول آذر ماه منفی بودند اما اوج آن در هفته گذشته رخ داد.این روزها فولاد مبارکه فقط به این دلیل که به منتهای قیمت رسیده با استقبال محسوسی مواجه است به طوری که در آخرین روز کاری هفته، این شرکت با افزایش تدریجی قیمت تا 1883 ریال که اندکی در درصد مثبت است، روبه رو شد. بیش از 80 هزار سهم فولاد در آن روز معامله شد وفعالان بازار احتمال افزایش بیشتر قیمت را دارند.
اما شاخص کل که در ابتدای هفته گذشته کار خود را با رقم 9023 آغاز کرده بود در پایان هفته به رقم 8869 واحد رسد که 154.7 واحد کاهش یافته است.گفتنی است شاخص کل بورس از ابتدای سال تا کنون 1212.9 واحد سقوط کرده است. شاخص بازار اول نیز با کاهش 160 واحدی نسبت به هفته ماقبل و هزار و 725 واحدی نسبت به ابتدای سال، عدد 7 هزار و 290 را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با رشد 3 واحدی به 12 هزار و 710 رسید.
آمار معاملات بازار اول بورس حاکی از آن است که در این بازار 67 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 140 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که حجم سهام معامله شده 74 و ارزش آن 32 در صد افزایش داشته است.
بازار دوم نیز در هفته گذشته شاهد معامله 32 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 56 میلیارد ریال بود که حجم سهام و ارزش معاملات در این بازار نیز بیش از 100 در صد رشد داشته است. طبق آمار معاملات در هفته گذشته هیچ اوراق مشارکتی معامله نشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =