حفظ وحدت بین مردم و مسئولان ؛ تنها راه موفقیت در برابر دشمنان خواهد بود

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حفظ وحدت بین مردم و مسؤولان را تنها راه موفقیت در برابر دشمنان دانست و گفت: وظیفه امروز ما این است که هرگز پشت ولایت فقیه را خالی نکنیم.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از ملایر ؛ آیت الله مرتضی مقتدایی، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در محل مصلی نماز جمعه این شهر سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: تبعیت ما از رهبر فرزانه انقلاب، به معنای ادامه راه امام و شهداست و باید با حرکت در این مسیر نگذاریم حرف امام بر زمین بماند.

مقتدایی با اشاره به اینکه بعد از گذشت 27 سال از رحلت امام(ره) ارادت ملت به آرمان‌‎ها و ارزش‌های ایشان بیشتر می‌‌شود، تصریح کرد: حضور میلیونی در مرقد مطهرشان، پیاده‌روی علاقه‌مندان امام از راه‌های دور در آستانه 14 خرداد، برگزاری ویژه‌برنامه‌های مختلف با هدف تبیین شخصیت امام(ره) و ... نشان از عشق و علاقه ملت ایران به رهبر کبیر انقلاب دارد.


وی بر حفظ وحدت به عنوان مهمترین راه مقابله با دشمن تأکید کرد و گفت: با تبعیت از ولی فقیه نگذاریم حرف امام(ره) بر زمین بماند.

این مسئول افزود: آنچه امام راحل را ماندگار کرد بعد معنوی و روح عرفانی ایشان بود.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در روز عاشورا برای احیای دین اسلام گفت: امام خمینی(ره) نیز با ادامه راه جدشان بعد از 14 قرن در مقابل ظلم ایستادند و این حرکت ایشان باعث احیای مجدد دین اسلام شد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث سال 42 و قیام خونین 15 خرداد ماه اظهار کرد: در آن زمان امام به علما فرمودند «به داد اسلام برسید چراکه دشمنان دین می‌‌خواهند اسلام را از بین ببرند».

وی با بیان اینکه امام راحل با این فراخوان، مردم و علما را از خطر آگاه کرد، افزود: بعد از سخنرانی امام خمینی(ره)، رژیم دستور دستگیری و زندانی کردن ایشان را صادر کرد و علما و مردم نیز به نشانه اعتراض به دستگیری ایشان به خیابان‌ها ریختند.

مقتدایی با بیان اینکه در حادثه 15 خرداد ماه، امام خمینی(ره) در زندان به سر می‌بردند، گفت: ایشان بعد از آزادی، از حوادث 15 خرداد ماه بسیار ناراحت شده و ابراز تأسف کردند و فرمودند «وقتی من حوادث 15 خرداد را تصور می‌کنم تحملم تمام می‌شود».

وی با اشاره به اینکه صبر و شکیبایی امام راحل در مقابل مشکلات، تهدیدات و حوادث ستودنی بود، تصریح کرد: امام همه این مسائل و مشکلات را تحمل کردند تا انقلاب به پیروزی برسد و حکومت اسلامی مستقل باشد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تحمل رنج و مشکلات و مقابله با رژیم تنها با هدف احیای اسلام و آزادی ملت ایران از بند ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی بود تا امروز بتوانیم با آرامش و امنیت در کشورمان زندگی کنیم.

وی با اشاره به اوضاع داخلی امروز کشورهای اسلامی گفت: امنیت و آرامشی که امروز در کشور حاکم است به برکت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است.

مقتدایی یادآور شد: داشتن رهبری آگاه و مدبر به امور باعث شده تا هیچ دشمنی نتواند در برابر ملت ما قد علم کند.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی جرأت جنگ با ما را ندارند و از دور ملت ما را تهدید می‌کنند، اظهار کرد: آنها از پیشرفت جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف در هراسند و با برنامه‌ها و تبلیغات تهدیدآمیز خود می‌خواهند روحیه انقلابی ملت را تضعیف کنند.


وی با اشاره به نزدیکی ماه رمضان افزود: در ادیان دیگر تنها روزه بر انبیای الهی واجب بوده است و به برکت پیامبر اکرم(ص) خداوند روزه را بر امتش واجب کرد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ماه رمضان را فرصتی برای نزدیکی بیشتر به خداوند دانست و گفت: توفیق تلاوت قرآن از ارزش‌های والای این ماه مبارک است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =