انحراف از خط امام(ره) برای انقلاب شکست به دنبال خواهد داشت، چرا که امام خمینی(ره) به راهی که برگزیده بودند، ایمان و باور داشتند و بر آن راه نیز ایستادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، که در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در این شهر سخن می گفت با اعلام اینکه آیت‌الله مدنی، حلقه و ریسمان واسط بین همدان و تبریز بود، افزود: انقلاب ما در مسلک، راه و خط امام خمینی(ره) سیر می‌کند و تا زمانی که در راه و خط امام باشد و در این مسیر قدم بردارد، پیروز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جانشین امام، بهترین فرد برای حفظ، پاسداری، مفسر و مبین خط امام است و هیچ فردی به مانند مقام معظم رهبری، راه امام(ره) را نشناخته و هیچ فردی نیز همچون ایشان از این راه پاسداری نکرده است.

میرتاج الدین، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره راه و خط امام(ره) را تبیین کردند، گفت: مقام معظم رهبری در این 27 سال مواضع و راهبردهای امام راحل را حفظ کردند و یک سخنرانی از ایشان طی این مدت سراغ نداریم که از امام و راه ایشان سخن نگفته باشند.

معاون پارلمانی دولت سابق، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره سخنان درخشانی درباره امام خمینی(ره) بیان داشتند، تصریح کرد: قطار انقلاب بر روی ریلی که امام راحل ایجاد کرده، حرکت می‌کند که هرگونه توقف و عدول در این مسیر باعث شکست خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمنان بسیار تلاش کردند که انقلاب را از ریل خود خارج کنند، گفت: اما رهبر معظم انقلاب هرگز اجازه خروج از ریل را ندادند.

نماینده اسبق مردم تبریز در ادوار مجلس با اشاره به اینکه تحریف کردن راه امام تنها شکست را در بر دارد، اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری، ملت ایران، علما، بزرگان، فرهیختگان، مسؤولان جامعه در سه قوا باید این را آویزه گوش خود قرار دهند که اگر راه امام را تغییر دهیم، سیلی خواهیم خورد.


میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه امام راحل همواره بر بعد اسلامی بودن انقلاب و نظام تأکید داشتند، یادآور شد: نقش مردم در انقلاب و اداره جامعه همواره پررنگ بوده است؛ حضور مردم در اداره جامعه تشریفاتی نیست و یک اصل اساسی به حساب می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند، ادامه داد: امام این انقلاب را با حضور مردم پیروز کرد، چراکه انقلاب یک حرکت نظامی نبود و با کودتا موفق نشد.


وی با اشاره به اینکه همواره باید به رأی مردم احترام بگذاریم، گفت: حمایت از مستضعفان و محرومان جامعه از ویژگی‌های خط امام(ره) بود به طوری که امام خمینی(ره)، این قشر را ولی نعمت مسؤولان می‌شناختند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه نگاه امام خمینی(ره) برگرفته از تعلیمات دینی است، اظهار کرد: حق‌مداری، عدالت، رضایت مردم باید در تصمیمات مسؤولان وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید تصمیماتی بگیریم که تنها برخی اقشار خوشحال و مردم ناراضی باشند، افزود: ساده‌زیستی و پرهیز از خوی اشرافی‌گری از خصوصیات بارز انقلاب است به طوری که با پیروزی آن، کاخ‌ها، موزه شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه خوی ساده‌زیستی مسؤولان حرکتی در خط امام است، یکی از ویژگی‌ها امام را استقلال دانست و تصریح کرد: در همه عرصه‌ها باید این استقلال را حفظ کنیم و از ابتدا هم شعار «نه شرقی و نه غربی» مورد نظر امام خمینی(ره) بوده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی بر اساس توانمندی و ظرفیت‌های درونی حرکت کرده و نگاه به برون نیز داشته باشیم، ادامه داد: باید بتوانیم تولیدات خود را صادر کنیم و اقتصاد نیز متکی بر داخل باشد تا با تحریم‌های مستکبران آسیب‌پذیر نباشد.

وی با بیان اینکه دفاع از محرومان و ستمدیدگان جهان، راه امام راحل بود، گفت: برخی نگویند به کشورهای دیگر چه کاری داریم، خط امام بر این استوار است که هر جا مظلومی هست ما نیز هستیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =