بی‌پولی بزرگ‌ترین مانع رسید قطار به همدان  است

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با اعلام اینکه در سال 94 تنها 20 درصد از بودجه مدنظر برای این خط تخصیص یافته است، گفت: قاعدتا نمی‌توان انتظار داشت طرحی با این گستردگی با 25 میلیارد تومان اعتبار پیشرفت کلانی را به ثبت برساند، لذا امیدواریم در سال جاری بودجه مورد نیاز در ابتدای خرداد ماه تخصیص پیدا کرده و پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ مسعود نصر آزادانی، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه تکمیل هریک از پروژه‌های ریلی نیمه تمام کشور به رسیدن منابع مالی جدید احتیاج دارد،گفت: زیرسازی راه آهن تهران - همدان پیشرفتی 85 درصدی دارد و اگر پول به موقع برسد ما محدودیتی برای تکمیل کار در زمان تعیین شده نداریم.


وی افزود: این طرح که جز اصلی‌ترین اولویت‌های ریلی کشور به حساب می آید و از چند سال قبل کار بر روی آن آغاز شده، امروز در کارگاه‌های اجرایی عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده است و هم اکنون کار زیرسازی تا نزدیک شهر همدان به پایان رسیده و حدود 145 کیلومتر از طرح نیز ریل گذاری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت کار در عرصه‌های زیرساختی، می‌توان انتظار داشت این طرح در آینده نزدیک به بهره برداری برسد اما این اتفاق یک شرط بسیار مهم دارد و آن تامین منابع مالی خواهد بود.


نصر آزادانی، اشکال در طراحی ایستگاه‌های مسیر تهران - همدان را نیز یکی دیگر از مسائل و مشکلات پیش روی تکمیل این طرح دانست و گفت: متاسفانه قرارداد مربوط این ایستگاه‌ها که در دولت قبل بسته شده، با اهداف کلان آن تناقض دارد و باید فکری جدی به حال آن صورت گیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =