به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ مسعود نصر آزادانی، معاون ساخت و توسعه راهآهن با بیان اینکه تکمیل هریک از پروژههای ریلی نیمه تمام کشور به رسیدن منابع مالی جدید احتیاج دارد،گفت: زیرسازی راه آهن تهران - همدان پیشرفتی 85 درصدی دارد و اگر پول به موقع برسد ما محدودیتی برای تکمیل کار در زمان تعیین شده نداریم.
وی افزود: این طرح که جز اصلیترین اولویتهای ریلی کشور به حساب می آید و از چند سال قبل کار بر روی آن آغاز شده، امروز در کارگاههای اجرایی عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده است و هم اکنون کار زیرسازی تا نزدیک شهر همدان به پایان رسیده و حدود 145 کیلومتر از طرح نیز ریل گذاری شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت کار در عرصههای زیرساختی، میتوان انتظار داشت این طرح در آینده نزدیک به بهره برداری برسد اما این اتفاق یک شرط بسیار مهم دارد و آن تامین منابع مالی خواهد بود.
نصر آزادانی، اشکال در طراحی ایستگاههای مسیر تهران - همدان را نیز یکی دیگر از مسائل و مشکلات پیش روی تکمیل این طرح دانست و گفت: متاسفانه قرارداد مربوط این ایستگاهها که در دولت قبل بسته شده، با اهداف کلان آن تناقض دارد و باید فکری جدی به حال آن صورت گیرد.
نظر شما