۰ نفر
۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸

آیا شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران فردا و پس از طی دو ماه کاری به روند نزولی خود خاتمه می دهد؟

گروه اقتصاد: حجم معاملات امروز بورس امروز پس از مدتها به مرز 10 میلیارد تومان رسید که البته از این رقم 4 میلیارد تومان متعلق به سرمایه گذاری توس گستر یک میلیارد مختص به سرمایه گذاری ساختمان بود که بخشی از معاملاتشان بلوکی بوده است. اما همین مقدار معامله نیز جای دلگرمی دارد.البته خبر آزاد سازی کامل سیمان ممکن است بازار فردا را با شرایط بهتری روبرو کند. حتی می توان این ادعا را داشت که فردا پس از ماه ها شاهد رشد شاخص باشیم. وضعیت بازارامروز بر سهام بزرگ فولاد، فلزات و نفتی مثبت بود و صعود سنگ آهنی ها را نیز به همراه داشت. گروه سیمان نیز با رشد مواجه شدند و معاملات گروه بانک و لیزینگ نیز مطلوب بود.
امروز،حق تقدم توسعه معادن روی بیشترین افزایش قیمت و پتروشیمی آبادان بشترین افت قیمت را داشتند.
پالایش نفت اصفهان،ملی مس،مپنا،سایپا،ایران خودرو،سیمان فارس وخوزستان،تاید واتر،سیمان کردستان،رایان سایپا و سرمایه گذاری بهمن با بهترین تقاضای خرید روبرو شدند.
در مقابل سرمایه گذاری امید،گل گهر،فولاد خوزستان،توس گستر،سرمایه گذاری مسکن،سیمان هرمزگان،سیمان شاهرود،کیمیدارو،تکنوتار و نورد وقطعات فولادی با بشترین تقاضای فروش مواجه شدند.
همچنین امروز 6/22 میلیون سهم توس گستر و 119 هزار و 594 سهم شرکت کوچک بیسکویت گرجی در بازار دوم عرضه شد، اما به دلیل عدم وجود مشتری، معامله ای در این دو عرضه عمده صورت نگرفت.
این در حالی است که بعد از سه عرضه عمده و فروش دو بلوک از سه بلوک سهام سرمایه گذاری توس گستر، امروز چهارمین عرضه عمده این شرکت در سال جاری انجام شد و طی آن 22 میلیون و 600 هزار و 614 سهم آن ( معادل 3/11 درصد ) روی میز فروش گذاشته شد اما به فروش نرسید. این عرضه عمده توسط شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس و به قیمت پایه هر سهم 350 تومان انجام شده بود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =