۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۲

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هفته گذشته 140 واحد کاهش یافت، افتی که با تحولات پیش روی سیمانی ها هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

گروه اقتصاد: هفته ای که گذشت همانند سایر هفته ها با رشد حجم و ارزش معاملات و افت شاخص ها در بورس مواجه بودیم. به طوری که در هفته منتهی به 25 دی ماه حجم و ارزش معاملات به نسبت هفته قبل به ترتیب 98و 81.5 درصد رشد و شاخص کل به نسبت هفته گذشته حدود 140 واحد افت داشته است.
به هر روی 125 میلیون سهم به ارزش 317 میلیارد ریال حجم وارزش بسیار کم برای بورس تهران است که دو دلیل کاهش نقدینگی و بحران بی اعتمادی به کاهش هر چه بیشتر آن در هفته های گذشته دامن زده است.
این در حالی است که کارشناسان معتقدند، هفته آینده باید منتظر کاهش بیشتر حجم وارزش معاملات بورس باشیم چرا که تقاضا برای فروش سیمانی در نتیجه خبری که فقط دردسر ساز بود در هفته آینده شدت خواهد گرفت.
کارشناسان کاهش قیمت سیمان در کشورهای منطقه وکاهش ساخت و ساز و پروژه های عمرانی در داخل کشور را دلایل بی رقبتی سهامداران از سهام سیمانی می دانند.


بیشترین و کمترین ها
در آخرین روز کاری هفته جاری ،شرکت چادر ملو با 53 میلیارد و 698 میلیون ریال بیشترین ارزش معاملات بورس را در بین سایر شرکتها به خود اختصاص داد.سرمایه گذاری توس گستر،معادن و فلزات،فولاد مبارکه و سرمایه گذاری ساختمان ایران به ترتیب در رده های پایین تر ایستادند.
گفتنی است بیشترین رشد قیمتی در هفته جاری به حق تقدم توسعه معادن روی،تاید واتر،کالسیمین،گالوانیزه و مس شهید باهنر تعلق گرفت.در مقابل قند تربت جام،پتروشیمی آبادان،قطعات فولادی،فولاد خوزستان وملی مس کمترین رشد قیمتی را تجربه کردند.
بر اساس این گزارش درپایان هفته جاری شاخص کل بر روی رقم 8456 واحد ایستاد که نسبت به هفته گذشته حدود 140 واحد افت داشته است.این در حالی است که از ابتدای سال تا کنون شاخص کل بورس با کاهش 1625 واحدی مواجه بوده است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =