۰ نفر
۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۵

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بالاخره پس از دو ماه نزول مستمر امروز افزایش یافت.

گروه اقتصاد: بالاخره امروز شاهد عدم کاهش شاخص قیمت در بورس بودیم.شاخص کل بورس که از 25 آبان سال جاری وطی 41 روز کاری گذشته، روز به روز از اعداد آن کاسته شده بود و بدون وقفه یک روز هم مثبت نبود، امروزبه واسطه تاثیر مثبت معامله سهام شرکتهای پالایش نفت اصفهان،فولاد خوزستان،فولاد مبارکه و پتروشیمی خارک با 1.2 واحد افزایش به رقم 8458 واحد رسید.اگر چه این میزان رشد بسیار ناچیز است اما قطع افت مستمر شاخص که حدود 2 ماه ادامه داشت ،برای فعالان بازار امیدوارکننده است.
دو شرکت سرمایه گذاری امید و گل گهر نیز با 14.5 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.
در پایان معاملات امروز ارزش معاملات حدود 98 میلیارد ریال بود که تراکتور سازی وسایپا بیشترین سهم را از ارزش معاملات داشتند.
تعدیل در سود دو نماد ایران ترانسفو و نیروترانس امروز با وضعیتی جالب روبرو بودند. بترانس در نرخ های نزدیک به درصد منفی با معاملات پرحجم و درخواست های قابل توجه خرید روبرو بود که حتی این استقبال یک باری به رشد قیمت سهم تا فراتر از 605 تومان منجر شد. بنیرو نیز به محض ان که به قیمت درصد منفی 2242 ریال رسید با استقابل شدید مواجه شد به طوری که تا بیش از 246 هزار سهم ( بیش از 2 برابر حجم مبنا) مورد معامله قرار گرفت. به نظر می رسد که خریداران این دو نماد همچنان وزن قابل توجهی دارند که این نشان از اقبال بازار به دو نمادی است که رشد مناسبی نیز در این چند ماهه اخیر داشته اند.
آن چه مسلم است خریداران دو نماد در قیمت های منفی حاضر به خرید هستند اما در حال حاضر عزمی برای رشد قیمت ها وجود ندارد. البته با توجه به آن که قیمت نهایی دو نماد امروز کاهش قابل توجهی داشت، این احتمال وجود دارد که برای فردا استقبال از دو نماد به صعود قیمتی تا درصدهای مثبت بیانجامد! وضعیت نمادهای منتفع از افت جهانی قیمت مواد خام و فلزات به گونه ای است که بازار برای سود سال آینده انتظار اعلام سود بالاتر را از آن ها دارد گرچه برخی از آن ها امکان امسال را نیز دارند!


عمده فردا
بنا بر گزارش روزانه مدیریت بازار، فردا یکشنبه تعداد 3/13 میلیون سهم آهنگری تراکتورسازی ایران معادل 8/20 درصد به قیمت پایه هر سهم 3300 ریال توسط شرکت سرمایه گذاری بانک ملی به صورت یکجا و نقد یا بر طبق شرایط اعلامی عرضه خواهد شد.


گره های فردا
به گزارش سنا و به نقل از روابط عمومی بازار، در معاملات روز شنبه 28 دی ماه نماد شرکت قند مرودشت دارای صف خرید و نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید، پتروشیمی آبادان، نوردو قطعات فولادی دارای صف فروش بودند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =