۰ نفر
۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۱

بورس اوراق بهادار تهران بالاخره هفته ای همراه با رشد شاخص ها را تجربه کرد.

گروه اقتصاد: شاخص کل بورس پس از مدت ها این هفته با رشد روبه رو شد. آخرین هفته ای که وضعیت معاملات بورس نسبت به هفته ماقبل آن مثبت بود هفته سوم آبان ماه بود که پس از آن شاخص هر روز نسبت به هفته قبل با کاهش مواجه می شد.
کارشناسان بر این باورند،اقبال به گروه معدنی و فولادی در هفته ای که گذشت یکی از مهم ترین دلایل رشد شاخص بود.به طوری که در روزهای پایانی هفته شرکت های گل گهر،چادرملو،معادن و فلزات فولاد مبارکه،ملی مس و خوزستان پس از مدت ها در پی افت قیمت های جهانی صف های فروششان جمع آوری و بر اثر افزایش تقاضا به صف های خرید هدایت شدند. به طوری که در آخرین روز کاری هفته گذشته شرکت های پیش گفته در کنار دو شرکت مپنا و سایپا جدول بهترین تقاضا برای خرید را به خود اختصاص دادند.
بر اساس این گزارش در هفته ای که گذشت بورس تهران شاهد معامله 831 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 817 میلیارد ریال بود که نسبت به هفته قبل به ترتیب563 و157.7درصد رشد داشته است.
در این هفته حجم و ارزش معاملات در بازار اول نزولی و در بازار دوم صعودی بود. در بازار اول شاهد کاهش 5 درصدی ارزش و 10 درصدی حجم بودیم.در بازار دوم ارزش 534 درصد و حجم 1908 درصد افزایش یافت.
کارشناسان بازار سرمایه معتفدند ،رشد فعلی بازار مقطعی است چرا که عواملی مانند طرح تحول اقتصادی و در راستای آن حذف یارانه های انرژی و همچنین نابسامانی در قیمت های جهانی محصولات تداوم رشد را دور از انتظار نشان می دهد.
به هر رو فردا، بورس شاهد افزایش تقاضا برای سهامی خواهد بود که ماه ها در صف های فروش و با قیمت های نزدیک به قیمت اسمی بودند و هیچ تقاضایی برای آن وجود نداشت. در این میان البته صف های خرید نمادهای گروه بانکداری و لیزینگ را محکم تر ارزیابی می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =