۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۲

بر خلاف انتظار کارشناسان و فعالان بازار شروع داد و ستدهای هفته کاری جدید با رونق نسبی همراه نبود.

گروه اقتصاد: در حالی که کارشناسان و فعالان بازار بر این باور بودند که دوران رونق نسبی آغاز شده و به همین سبب، تقاضای خرید را افزایش داده بودند، امروز شرایط به گونه ای شد که عرضه های سهمگین در اکثر نمادها بازار را متفاوت کرد. نمادهای فولادی، سنگ آهنی و مس در این زمینه پیشرو بودند. این در حالی بود که قیمت نفت در معاملات دیروز بازارهای جهانی تا 46 دلار نیز افزایش یافته بود و دلیلی برای این افت از لحاظ جهانی نبود. از تحولات داخلی نیز نمی شد به دلیلی قاطع برای این عرضه ها رسید. تنها در مورد دو نماد ملی مس و پالایش نفت اصفهان، کاهش قیمت مس تا 3000 دلار در هر تن و افزایش قیمتی مطلوب شپنا را می شد به عنوان کاهش قیمت این دو نماد پذیرفت.
در هر حال عرضه ها دامن اکثر نمادهای بازار را گرفت تا روز کاری را در حالی به پایان بریم که تنها نمادهای پتروشیمی خارک و دو بانک پارسیان و کار آفرین در جمع صف های خرید باقی بمانند. به این ترتیب برای پیش بینی تحولات فردا با تناقض روبرو هستیم: از یک سو، عرضه های سنگین می تواند به افول بازار بیانجامد و از سوی دیگر آرامش نیم ساعت آخر بازار که حتی با افزایش قیمت در برخی نمادها همراه بود، می تواند این نتیجه گیری را موجب شود که همچنان با برتری تقاضا مواجه خواهیم شد البته به طور حتم این تقاضا ضعیف تر از امروز خواهد بود.
به هر رو،امروز 104 میلیون سهم به ارزش 323.7 میلیارد ریال در بورس تهران مورد معامله قرار گرفت که در این میان مبارکه 6/97 میلیارد ریال و شرکتهای چادر ملو،گل گهرو ملی مس بین 22 تا 35 ملیارد ریال از این ارزش را در اختیار داشتند.
در جریان معاملات امروز قیمت سهام شرکتهای فارسیت‌ اهواز،بانک‌ کارآفرین، معادن‌منگنزایران، پتروشیمی‌ خارک و د‌ارویی‌ رازک افزایش یافت.
شاخص کل قیمت نیز در پایان معاملات امروزبه واسطه تاثیر مثبت شرکتهای چادرملو،گل گهر،فولاد مبارکه ،فولاد خوزستان و پتروشیمی خارک نسبت به روز گذشته 39 واحد افزایش یافت و به رقم 8553 واحد رسید.


12 نماد معاملاتی بازشدند
بر اساس گزارش مدیریت بازار ،امروز نماد معاملاتی 12 شرکت بازگشایی و آماده انجام معامله شدند. :
بر این اساس، شرکت های لیزینگ خودرو غدیر ، سیمان هگمتان ، سرمایه گذاری ملی ایران و کارخانجات کابل سازی ایران با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/9/1387 و اعلام پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/9/1388 ، شرکت های تکنو تار ، سایپا شیشه ، کیوان ، کربن ایران و سرمایه گذاری بانک ملی ایران با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/12/1387 ، تولیدی و صنعتی آبگینه و سیمان هگمتان با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29/12/1388 وشرکت فارسیت دورد بازگشایی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =