بازار سهام همچنان منتظر عرضه سهام بانک ملت است و نمادهای بانکی به دلیل بدقولی دولت در سراشیبی نزول قرار گرفتند.

 

گروه اقتصاد: عدم عرضه اولیه سهام بانک ملت در 23 بهمن ماه که زمان عرضه آن تا قبل از آن نیز دهه فجر اعلام شده بود تعویق آن تا زمانی نامعلوم گرچه زیاد مورد توجه بازار نیست، اما دست کم برای نمادهای بانکی که جو مثبتی را تحت این عرضه برای خود می جستند، خبر خوبی نبود. امروز بانک پارسیان با معاملات پر حجم بیش از 760/1 میلیون سهمی خود در نرخ 1691 ریال بسته شد تا پایین ترین رقم را در هفته ها و ماه های اخیر به خود ببیند. بانک کارآفرین نیز که به لطف تبادلات بلوکی، این روزها حجم مطلوبی دارد، در محدوده منفی معامله شد اما اقتصاد نوین با اقبال کم همچنان در محدوده مثبت قرار دارد. تحولات روزهای آتی این گروه به خصوص بانک پارسیان از اهمیت خاصی برخوردار است.عدم هماهنگی در سازمان بورس و خصوصی سازی از دلایل مهم برای ایجاد این شرایط است.
در پایان معاملات امروز به واسطه تاثیر منفی شرکت های پتروشیمی فن آوران،سرمایه گذاری غدیرو سرمایه گذاری امید شاخص کل 12.8 واحد کاهش یافت و به رقم 8483 واحد رسید.
در جریان معاملات امروز بورس تهران 29 میلیون سهم به ارزش 62 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که در این میان قیمت سهام شرکتهای البرز دارو،الکتریک خودرو شرقو ایران ترنسفو با بیشترین افزایش و دو شرکت پتروشیمی فن آوران و کاشی و سرامیک حافظ با بیشترین کاهش مواجه شدند.
امروز نماد پتروشیمی فن آوران نیز بازگشایی شد تا بازار، نوسان جدی به قیمت آن ندهد. شفن با نسبت P/E نزدیک به 3 مورد استقبال قرار گرفت در حالی که دو نماد مطرح دیگر نفتی امروز را با تعادل قیمت ها حتی در محدوده منفی سپری کردند. بالانشینان جدول قیمت ها میزبان هیچ یک از نمادهای بزرگ نبود. خبر منتشر شده مبنی بر فروش بنزین در سال آینده با نرخ 350 تومان در هر لیتر و حذف سهمیه بندی شاید پالایش نفت اصفهان را بار دیگر در کانون توجه بازار قرار دهد.
همچنین بر اساس گزارش مدیریت بازار ،امروز نماد معاملاتی شرکت نورد و لوله اهواز با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/12/1387 و اعلام پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29/12/1388 ، شرکت سهامی شهد پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و فوق العاده مبنی بر انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 31/4/1388 و حق تقدم مجتمع فولاد خراسان جهت عرضه حق تقدم های استفاده نشده بازگشایی شدند.
همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های خدمات انفورماتیک و قند قزوین جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره متوقف شد.


مشمولی های فردا
مدیریت  بورس اوراق بهادار تهران فهرست شرکتهای مشمول دستورالعمل رفع گره های معاملاتی روز سه شنبه 15 بهمن ماه 1387 را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش نماد شرکت مپنا دارای صف خرید و نماد شرکت های سیمان کرمان، سرمایه گذاری بیمه، موتورسازان تراکتورسازی دارای صف فروش بودند و به این ترتیب فردا محدودیت حجم مبنا درباره این شرکت ها اعمال نخواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =