۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۷

بورس تهران اولین روز کاری هفته جاری را با نزول شاخص کل آغاز کرد.

گروه اقتصاد: شاخص کل در اولین روز هفته جاری به واسطه تاثیر منفی شرکت هایی چون سرمایه گذاری امید،سیمان هرمزگان،سرمایه گذاری غدیر و توسعه معادن و فلزات 15 واحد کاهش یافت و به رقم 8451 واحد رسید.
امروز 24 میلیون سهم به ارزش 46 میلیارد ریال در بورس تهران مورد معامله قرار گرفت که در جریان این معاملات قیمت سهام سیمان هرمزگان بیشترین افت را تجربه کرد.
همچنین بانک پارسیان امروز با کاهش تا نرخ 1638 ریل نزدیک به درصد منفی بر نگرانی سهامداران خود افزود. عرضه های این نماد گرچه جذب می شد اما کاهش تا این سطح کمی دور از انتظار بود. منتفی شدن عرضه اولیه بانک ملت، رونق اخیر ار از گروه بانکداری ربوده است. وپارس امروز بیش از 8/2 میلیون سهم معامله شد که بخشی از این معاملات به صورت بلوکی بوده است. بانک اقتصاد نوین نیز امروز در محدوده منفی معامله شد و بانک کار آفرین حدود صفر تابلو قیمت خورد.
کارشناسان بر این باورند که ادامه رکود در گروه بانکی قابل پیش بینی است و خبر تعویق در عرضه سهام بانک ملت نیز به به این رکود دامن زده است.این در حالی است که بانک ملت آخرین اطلاعات خود را امروز به بورس ارایه کرده است.
بازار امروز نیز تقریبا در بخش گروه برق با تحولاتی روبرو بود. در پی توقف نماد ایران ترانسفو برای اعلام عایدی جدید، به طور تقریبی تمامی نمادهای این گروه با تحولاتی روبرو شدند که از آن جمله می توان به نیروترانس اشاره کرد که گرچه یک باری صف خرید خود را از دست داد اما دو ساعت پایانی بازار را با صف خرید محکم بیش از 300 هزار سهمی سپری کرد تا صعود از خط مقاومت 240 تومانی را تثبیت کرده و دورانی از افزایش قیمت را آغاز کند. نمودار تکنیکی نماد نشان می دهد که صعود تا محدوده 270 تومان در دسترس است.
در دیگر تحولات بازار امروز، تشکیل صف خرید مطلوب بر نماد کشتیرانی بود که صعود خیره کننده شاخص بالتیک در روزهای اخیر، نقش موثر را در این امر داشت. جمع آوری صف فروش سرمایه گذاری غدیر و صعود تا محدوده مثبت نیز از دیگر رخدادهای جالب بود. دیگر نمادهای بزرگ بازار با تحولی شگرف و متفاوت از روزهای گذشته روبه رو نبودند.


وضعیت نمادهای فردا
بر اساس گزارش مدیریت بازار ، امروز نماد معاملاتی چهار شرکت آماده انجام معامله شدند.بر این اساس امروز نماد ،شرکت سیمان هرمزگان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی ، شرکت خدمات انفورماتیک پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیأت مدیره ، شرکت مهندسی فیروزا با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/12/1387 و پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح آدرس محل قانونی شرکت، شرکت سیمان صوفیان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مبنی بر انتخاب حسابرس و بازرس قانونی شرکت بازگشایی شدند.
همچنین مدیریت بازار بورس اوراق بهادار تهران فهرست شرکتهای مشمول دستورالعمل رفع گره های معاملاتی روز یکشنبه 20 بهمن ماه 1387 را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش در معاملات روز شنبه 19 بهمن ماه نماد شرکت های سرمایه گذاری صنعت بیمه، سیمان هگمتان دارای صف فروش بودند و به این ترتیب فردا محدودیت حجم مبنا درباره این شرکت ها اعمال نخواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =