۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۷

در آستانه عرضه بانک ملت، سهامداران بانک ها منتظر اعلام نرخ سود بانکی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی هستند.

گروه اقتصاد: روز چهارشنبه نه تنها برای اولین بارسهام بانک ملت در بورس عرضه بلکه نرخ سود بانکی سال 88 از سوی بانک مرکزی تعیین و به هیئت دولت ارایه خواهد شد .باید دید صنعت بانکداری پس از اعلام نرخ سود بانکی سال 88 به کجا خواهد رفت.
امروز به دنبال غیبت دو نماد بانکی کارآفرین و اقتصاد نوین ، بانک پارسیان با صفی محکم تر روبرو بود که تا بیش از 3/1 میلیون سهم عرضه را به خود دید اما همچنان در حدود 2 میلیون سهم در صف باقی ماندند. احتمال تقویت صف خرید بانک پارسیان در روز سه شنبه را نباید از نظر دور نگاه داشت با توجه به این که روز چهارشنبه شاهد ورود بانک ملت به عرصه بازار سرمایه خواهیم بود. قیمت سه شنبه بانک پارسیان 1762 ریال خواهد بود و در صورت حفظ تقاضا، در روز چهارشنبه برای بار سوم به مصاف خط مقاومت 180 تومان می رود که پیش از این دو بار مانع صعود بیشتر قیمت شده بود. همچنین امروز نماد مالی و اعتباری سینا با افزایش تقاضا و حضور در محدوده مثبت مواجه بود که انتظار برای تقویت اقبال به وسینا برای روزهای آینده منطقی به نظر می رسد.
امروز از 7 واحد کاهش شاخص 6.2 واحد آن توسط شرکت سرمایه گذاری امید صورت گرفت و با این حساب شاخص کل بورس به رقم 8412.7 واحد رسید.
نماد سنگ آهنی ها امروز با بیشترین تقاضای فروش مواجه شدند. خرید به میزان حجم مبنا از صف فروش فرسایشی سرمایه گذاری امید، شاید به جمع آوری صف در نرخ 2724 ریال سه شنبه بیانجامد هرچند عزم جدی برای جذب انبوه عرضه ها لازم است. نمودار تکنیکی نماد البته سطح حدود 250 تومان را برای تحولی خاص در سرمایه گذاری امید نشان می دهد.
معادن و فلزات نیز امروز با صف فروش عجیب 2 میلیون سهمی روبرو شد تا جمع آوری یک میلیون سهمی ابتدای بازار، تلاش برای تعادل را به شکست بکشاند. چادرملو و گل گهر نیز با معاملاتی پر حجم تر روبرو شدند که این مسئله در مورد کچاد چشمگیرتر بود. احتمال زیاد کاهش قیمت سنگ اهن در بازارهای جهانی برای سال میلادی جاری از دلایل افول این گروه است. جمع اوری صف دو نماد سرمایه گذاری غدیر و ملی مس نیز از دیگر تحولات جالب امروز بود. فولاد مبارکه نیز در سطح 420 هزار سهم خریداری شد اما همچنان صف فروش در نماد باقی ماند.
کاهش قیمت دو نماد ایران ترانسفو و نیروترانس نیز تا درصد منفی از دیگر رخدادهای جالب توجه بود. بازگشایی نامطلوب نماد بترانس در روز گذشته، برخی سهامداران را به عرضه واداشت که البته در سطح قابل ملاحظه بیش از 500 هزار سهم توسط بازار جذب شد. خط حمایت 640 تومانی در روز کاری بعد توسط فروشندگان تست خواهد شد تا قدرت خود را در برابر ریزش بیشتر نشان دهد گرچه خط حمایت بنیرو نتوانست از این نماد امروز حمایت کند و شکسته شد. البته برای تایید این شکست معاملات سه شنبه نیز پر اهمیت است. از بین رفتن صف خرید مپنا نیز از حوادث امروز بود تا عرضه ها نماد را حتی به محدوده منفی قیمت ها برساند.

 
گره های سه شنبه
مدیریت بازار بورس اوراق بهادار تهران ، فهرست شرکتهای مشمول دستورالعمل رفع گره های معاملاتی روز سه شنبه 29 بهمن ماه 1387 را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش در معاملات امروز ، نماد شرکت های جام دارو ، نورد قطعات فولادی ، قند شیروان قوچان و بجنورد ، سرمایه گذاری صنعت بیمه ، چینی ایران ، کابل باختر و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن دارای صف فروش بودند و به این ترتیب در روز سه شنبه محدودیت حجم مبنا درباره این شرکت ها اعمال نخواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =