۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۰

صف فروش سهام از 100 میلیارد تومان به 8 میلیارد تومان کاهش یافته است.

گروه اقتصاد: مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: پذیرش گواهی سپرده و تنوع سازی در ابزارها، کاهش قیمت سهام و پذیرش شرکت های جدید و عرضه های اولیه جذابیت هایی است که بورس برای جذب سرمایه گذاران در سال 88 به وجود آورده است.

حسن قالیباف اصل، مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در دومین نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که بحران جهانی تاثیر خود را بر اقتصاد ایران و به خصوص بورس گذاشته است، گفت: باید بپذیریم که بحران مالی دنیا به بورس ما نیز سرایت کرده  و در این میان هیات مدیره جدید شرکت بورس اقداماتی چون ارایه بسته پیشنهادی بازار سرمایه به دولت بود که این بسته به تصویب هیات دولت رسید اما هنوز ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: البته تنها برخی از بندهای این بسته از جمله حذف تعرفه صادرات سیمان ابلاغ شده است.

قالیباف اصل به کاهش صف های سنگین فروش سهام طی ماه های اخیر اشاره مرد و گفت: با بروز بحران های مالی جهان بر بورس، صف های سنگین فروش در حدود 100 میلیارد تومان به وجود آمد که هم اکنون به 8 میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: میزان نقدشوندگی سهم نیز در این دوره افزایش یافته است و در زمینه شفاف سازی مطالعات خوبی انجام شده است و در این میان امیدنامه بانک ملت به عنوان اقدامی بی نظیر منتشر شد و بر اساس آن تمام اطلاعاتی که سهامداران نیاز داشتند در اختیارشان قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در خصوص طولانی تر شدن زمان بازگشایی نمادها اظهار داشت: تمام تلاش هیات مدیره جدید تسریع بازگشایی نمادهاست ولی در بعضی شرکت ها شفافیت لازم در این خصوص وجود ندارد و تا زمانی که اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار ندهند نماد آنها بازگشایی نمی شود.

وی دوره 11 ماهه سال 87 را نیز مورد بررسی قرار داد و افزود: ارزش بازار در مقایسه با ابتدای سال از 46 هزار میلیارد تومان به 47 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافته است. گردش ریالی سهام هم در 6 ماهه نخست افزایش 6 درصدی را نشان می دهد. همچنین نسبت گردش سهام در سال گذشته 17 درصد بود که امسال به 29 درصد رسیده است.

  

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =