۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۵

شاخص بورس اوراق بهادار تهران تنها 111 واحد تا سقوط به محدوده 7 هزار واحدی فاصله دارد.

گروه اقتصاد: با نزدیک شدن به روزهای پایان سال، سرمایه گذاران از هر فرصتی برای نقد کردن دارایی های خود و خروج از بازار سرمایه  استفاده می کنند. هرچند محدودیت هایی چون حجم مبنا ، دامنه نوسان و توقف نماد برخی شرکت ها در طولانی مدت ،راه را دشوار می کند.

امروز با بازگشایی نماد شرکت های شرکت های سیمان کردستان ، سیمان بجنورد ، نوش مازندران و ماشین سازی نیرو محرکه ، کارخانجات مخابراتی ، لوله و ماشین سازی ایران ، کارخانجات تولیدی و صنعتی ثابت خراسان ،  قند قزوین و تامین ماسه ریخته گری وحق تقدم بانک اقتصادنوین با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی شاخص کل با افت 22.5 واحدی مواجه شد و به رقم 8111 رسید که در این میان تاثیر منفی معامله فولاد مبارکه را نیز چشمگیر بود.

نمادهای پرمیت،ماشین سازی نیرومحرکه،سیمان کردستان،سیمان دشتستان و نوش مازندران امروز بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. همان طور که پیشتر نیز به آن اشاره شد اعلام پیش بینی سود شرکت ها برای سال مالی 88 که عمدتا با تعدیل منفی همراه است از مهمترین دلایل افت قیمت سهام این شرکت هاست چرا که سرمایه گذاران کسب بازدهی از طریق دریافت سود سهام را نقدتر از کسب بازدهی از رشد قیمت یا همان Capital Gain می دانند.

پرفروش ترین ها
امروز فولاد خوزستان وسه شرکت معدنی در کنار سیمانی ها جدول بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند که در این میان تعدیل منفی شرکت های سیمانی و به خصوص تعدیل منفی 9 درصدی سیمان کردستان عمده ترین دلیل این تقاضاست.چرا که با حذف تعرفه صادرات سیمان کارشناسان بر این باور بودند که سیمان کردستان به دلیل نزدیکی به مرز عراق اقبال بیشتری نسبت به سایر شرکت های سیمانی دارد اما این شرکت در آخرین اطلاعیه خود کاهش تولید و فروش سیمان ناشی از رکود اقتصادی و کاهش تقاضا را از دلایل کاهش سود هر سهام خود عنوان کرده است.

امروز فولاد مبارکه پس از مدتها از بند صف فروش رها شد تا تلاش های روزهای اخیر که در معاملات پر حجم تر بازتاب می یافت، ثمر دهد. به این ترتیب نماد از نرخ حداکثر منفی 1742 تا 1750 ریال نیز افزایش یافت اما همچنان نگرانی ها از سود نهایی سال جاری و پیش بینی سود سال 88 باقی است.

ملی مس وپتروشیمی فن آوران نیز امروز تا نرخ های بیش از درصد منفی 2620 و 2350 ریال صعود کردند که این اتفاق پس از جمع آوری صف های فروش رخ داد.

عرضه عمده ایرانیت
مدیریت بازار شرکت بورس اوراق بهادار امروز از عرضه عمده سهام شرکت ایرانیت خبر داد. بر این اساس شرکت سرمایه‌گذاری ملت 75/13 درصد ( 6 میلیون و 270 هزار و 10 سهم) از سهام ایرانیت را با قیمت پایه شش هزار و 145 ریال و به صورت یکجا و نقد واگذار خواهد کرد.سهام این شرکت روز 21 اسفندماه جاری در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.شرکت کارگزاری بورس ایران (سهامی خاص) مسئولیت این عرضه را برعهده خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 5016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =